Älska för den man är...


Min kalla hand i din,
Mina tårar på ditt bröst.
Du stryker lätt min kind,
Hos dig jag finner tröst.

Jag kan ej tårarna hindra,
De faller titt som tätt.
Men du min smärta lindrar,
På ditt eget speciella sätt.

Dina händer smeker lent,
Över min bara hud.
Morgonen är sen,
Och klädd i dimmans ljusa skrud.

Dina mjuka händer värmer min kropp,
Och du tänder gnistor i mitt hjärta.
Du fyller mig med hopp,
Och driver bort all smärta...

image253

Magic - Springsteen

Tungt!
Bruce Springsteen inför ett fullsatt Ullevi är coolt.
Mycket coolt.

Jag var där den 22 juni 2003 och det var häftigt.
Visserligen hade jag ingen SÅ stor (mycket publik alltså) konsert att jämföra med, men stort och bra som faan.

Kommande sommar bär det av igen.
Ullevi, Göteborg.
Fredagen den 4 juli klockan 21.00.
65 000 galna, sjungande fans...

DET ÄR något att se fram mot det...

image252

Ps. Den 26 juli klockan 19.00 är det tyngre (men inte lika bra - enligt mig), då blir det Iron Maiden, även det på Ullevi.