Problemen kvarstår

Det är så svårt att skriva något svårt så det inte ska låta helt fel.
Men problemen kvarstår.
Frågan är vad jag gör för fel, för det är väl som vanligt jag som gör felen.
Jag ser inget.
Jag hör inget.
Jag känner inget.
Jag är inget.
Vad är problemet? Jag vet inte, men ändå kvarstår problemen.
Vad var det som gick snett?
Varför har jag inte kontroll över situationen - har jag någonsin haft det?
Frågorna är många, men svaren, var hittar jag dem?

Egentligen har det inte hänt något nytt, troligen bara förstärkts. Men vad?

Jag har ingen kontroll på någonting längre - vem är jag, vad vill jag, hur är jag - vem är du?

Det finns meterlånga spalter jag skulle vilja skriva ner här - men låter bli, för Du kan ändå inget göra åt saken. Så varför veta, varför bry sig, varför leva - vem skulle sakna?

Djupt.

Men, det troliga är att djupare orkar jag nog inte dyka.

Jag ser dig framför mina ögon hela tiden.
Men.
Hur mår du egentligen?
Det vore skönt att veta det.

Jag saknar de 27 kvadrat, te-stunderna och den dagliga plumpen.
Hur ska jag göra?
Hur kunde det bli så här?
Jag vill skrika - men, vad fan leder det till.

Nystarten - kan det ha blivit början till slutet?

En sista sak:
Det är förhelvete inte synd om mig!

Färgfemman - Grattis!

25847-44

GRATTIS!

Till storvinsten i färgfemman söndagen den 26 mars.

Vinnaren kom från Karlstad och vann följande:

* Volvo S40 (värd: 220.000 kr)
* Mat 50.000 kr
* Resor 35.000 kr
* Hem- & Hushållsartiklar 10.000 kr

Jag är väl bekant med vinnaren och gratulerar ödmjukast.
Men, du?
Är det inte dags att sluta upp med turen ett tag... Nej, kanske inte!?

Återigen GRATTIS!

Praktiken över

I och med att jag lämnade den stora NWT byggnaden igår eftermiddag, så var praktiken slut. Det har varit en intensiv, men ganska lärorik tid på Värmlands största tidning.
Men.
Jag har också hamnat i ett dilemma - som jag inte vill gå in på här.
Det handlar om handlingskraft och mod.

Jag fick avsluta med en stor artikel som puffades på startsidan och sedan fick nästan hela mittenuppslaget i tidningens del två.
Artikeln satte sprätt på övrig press, så nu ska hon som blev intervjuad och som jag skrev om vara med i radio på måndag morgon klockan 07.15 - Radio Värmland.
Hon berättade också om att hon fått blommogram och andra hyllningar under dagen - det tar jag som ett tecken på en lyckad artikel. Det är roligt att få göra någon glad för en gångs skull.

Idag har vi ordnat så att alla tre här hemma är lediga från allt vad klockor och almanackor heter. Vi kommer därför hitta på något, som båda tycker är roligt. Ska bli trevligt.

Imorgon är det en viktig sportdag.
Derbyt, med stort D!
Klockan 13.45 börjar slaget om Liverpool.
Liverpool-Everton.
På Anfield Road.

Klockan 16.00 är det första semifinalen i SM-hockeyn mellan Färjestad och HV71. Sänds i Canal plus och spelas på Löfbergs Lila Arena.

Helgen är annars vigd åt sport och datorn... Ytterligare en helg åt Sportal som helgansvarig... Men också jobb åt VF under söndagen, i Säffle - så det blir en intensiv söndag.

På måndag kl 07.15 lyssna på Radio Värmland - sen är det tillbaka i skolbänken... Uuuurkh....

Fast det är klart...

En vecka närmre Istanbul!

Sportsöndag

Idag du Albin...

Newcastle-Liverpool, startar klockan 14.30. Viktigt möte med mycket prestige mellan Göteborg och Karlstad. För fridens skull får vi hoppas på ett oavgjort resultat.

Skojade bara...

Liverpool vinner matchen med 2-0. Sorry, Albin.

Senare i eftermiddag kan FBK avgöra kvartsfinalserien hemma mot Modo. Matchstart klockan 17.15.

Båda matcherna i Canal Plus.

Inte så aktiv

Tyvärr har jag inte varit så aktiv vad gäller bloggandet.
Denna vecka har speglats av sjukdomar i familjen och jag själv har legat däckad i ett par dagar troligen matförgiftning, efter mat från en tidigare spräng pizzeria på Rud i Karlstad (varning). Det var inte första gången man blev dålig heller och en polare i Kil har drabbats av samma sak. Se upp!

Satt precis och skrev en text på drygt 2500 om hiphop - ja du hör ju själv hur lockande ämnet låter. När den skulle publiceras på nätet försvann texten. Jäklar vad förbannad jag blir när det blir så. Trodde jag skulle kunna skriva i det programmet utan att det försvann, men icke. Ja ja på det igen.
Tror det är sånt som kallas dubbelt arbete också - tyckte dessutom texten var helt OK för att vara om hiphop.

En annan trist sak som hände i veckan var ju att Liverpool fick lämna Champions Leauge efter förlust hemma med 2-0 mot Benfica. Portugiserna vann ju hemmamötet med 1-0.
Liverpool spelade uselt i andra men helt OK i första, hade bland annat två stolpnickar och ett friläge för Peter Crouch. Men den här gången räckte det inte för Pool.
Enda positiva är väl att Aston Villa, Newcastle och Bolton inte har skuggan av en chans att ens deltaga i turneringen.

Lilla Världscupfinalen på söndag och kort på lördag. Sportal hela helgen, sambon jobbar och dottern hos farmor helgens program är som vanligt fullt.

Skrev förövrigt en verksamhetsberättelse för IF Kils A-lag tidigare idag, 5200 tecken.
Nej, dags knyta ihop säcken och skriva om hiphop texten.


Idag fyller Cecilia år och i tisdags fyllde Stefan och Albin medan Calle i klassen fyller imorgon...

GRATTIS ALLA!


Tung söndag

Helgen är över. Den tunga första helgen som helgansvarig på Sportal.
Totalt har det publicerats drygt 40 artiklar och uppdaterats skytteligor och tabeller. Låter inte så betungande, men det tar mycket tid att få fram 40 artiklar (20 per dag).
Dessutom gjorde jag under lördagen ett jobb åt VF som handlade om handikapp-SM i Karlstad. Sen jobbade jag inne under söndagen och vi fick jobba på bra, det var mycket att göra såklart.

Jag ringde in all innebandy och skrev två stora texter på det plus resultat.
VAIK:s SM-semifinal.
Snackade med Emma Rienas som sprang 60 m i Frankrike.
Fotboll, curling, friidrotts-SM m.m.
Det blev en del på VF också med andra ord.

Men jag sörjer inte - det är tungt, men vad fan jag har ju jobb och får ganska försking som jag är skriva en del stora texter och tjänar OK med stålar. Fast det kan ju bara bli mer - pengar alltså.

Såg du melodifestivalen under lördagen. Nakenchock - skitsnack, hon hade ju höga stövlar och kortbyxor på sig. Inte fan var hon naken i alla fall. Låten då? Rätt OK men inte bäst. Borde dock fått chansen en gång till att ta sig till final. The Evylon tyckte jag var bäst, gillar musikalstuket - men även hårdrocken var OK, men var det schlager det? Jaja, melodifestivalen är ju ändå melodifestivalen.

Degerfors slog AIK med 2-1, ganska skönt faktiskt. Inte för jag håller på Degerfors, men jag håller definitivt INTE på AIK.

Sista omgången i elitserien under måndagen - 49 matcher spelade och slutspelslagen är klara, visst är det spännande med 50 omgångar. Färjestad-Mora i ishallen för min del, otroligt spännande.

Rienas tar semester ett par veckor och jag går och lägger mig. Godnatt.

Skitdåligt Sverige

Sverige underpresterade totalt i Dublin under onsdagskvällen och torskade med 3-0 mot Irland, eller ska vi säga Damien Duff. Chelseaspelaren lekte med Johan Elmander och Alexander Östlund medan Lagerbäck och Andersson stod med händerna i kors och säger: "resultatet är inte det viktiga".

Det är ALLTID viktigt med ett resultat i en landskamp oavsett vilka blåbär man spelar med.
Ta Olof Mellberg som ett typexempel. Han var återigen kass, precis som mot Kroatien hjälpte han motståndarna till att göra 1-0. Hörru Mellberg, vilket lag spelar du för egentligen.

Damien Duff dribblade bort Alaxander Östlund som låg för tok lågt i pressen, Duff skjuter och Mellberg går en klassisk pojkfotbollsgrej - han sträcker ut foten som givetvis ändrar riktning och blir otagbar för Isaksson.
Mellberg ska rensa ordentligt i eget straffområde eller ge fan i bollen. Byt lagkapten, han lyfter inte laget.

Zlatan utgick efter dryga halvtimman och Markus Rosenberg fick chansen - men tog den inte. Det var under första halvtimmen med Zlatan på planen som Sverige skapade lite chanser och han är underbar att titta på i sina dragningar.

Tur att Sverige möter så tufft motstånd inför VM annars kanske vi tappar självförtroende.
Irland-Sverige 3-0.
Nästa match är mot Finland, hoppas Ljungberg kan spela då - annars blir det nog tufft för "lillebror" Sverige.

Betygsätt gärna spelarna nedan, här är mina betyg (1 till 5 där 3 är godkänt och 5 världsklass):

Andreas Isaksson, 2 (kunde inget göra på två av målen, måste aggera med mer pondus)

Alexander Östlund, 2 (offensiv spelstil, det gillar jag - defensivt idag kass)
Petter Hansson, 1 (inte många rätt idag Hansson - tips dribbla inte för du kan inte)
Olof Mellberg, 2 (se ovan plus varför ska klumpfot alltid slå långa uppspel, han hittar aldrig rätt)
Erik Edman, 2 (ta för dig mer, bra offensivt och säkrare än Östlund bakåt, måste ändå höja sig betydligt)

Johan Elmander, 1 (ett enda ryck på hela matchen, träna passningar grabben - vart är trycket)
Tobias Linderoth, 2 (slitvarg som vanligt men inte på samma nivå som tidigare, vänsterkanten?)
Kim Källström, 1 (slog han någon av sina krosspass? Delta mer i spelet, annars sitter du i VM)
Christian Wilhelmsson, 1 (utmana mer, spring, våga -  var inte så förbannat rädd om benen)

Zlatan Ibrahimovic, 4 (Zlatan!)
Henrik Larsson, 2 (Tyvärr, det tar emot, men jag var inte nöjd med Henke idag - gör mål när tillfälle gives)

Markus Rosenberg, 1 (varför var han med i matchen, Jonsson ut på höger o Elmander upp)
Mattias Jonsson, 2 (härlig spelare som river och sliter, får ju inget uträttat bara)
Anders Svensson, 1 (bytte av Källström, men gjorde mindre på plan än Kim)
Daniel Andersson, - (spelade för lite)
Markus Allbäck, - (spelade för lite)

Lagerbäck - våga skälla på slöisarna! Landskamp - kämpa för fan.
Uselt i Dublin.
Uppryckning frampå, tack.

Henke-Zlatan

Lasse Lagerbäck - "Vi har världens bästa anfallspar i Henrik Larsson och Zlatan Ibrahimovic"

Landslaget laddar upp inför landskampen mot Irland, ja alla utom Fredrik Ljungberg som är "skadad". Målsättningen inför sommarens VM-slutspel är satt och det är underbart att läsa vad som sägs på Irland.

- Vi kan gå hur långt som helst. Vi har som målsättning att nå finalen.

Skulle Sverige gå till VM-final finns jag tillsammans med några polare på läktaren och hejar fram det svenska laget.
- Gör du?

100 dagar till festen

Igår, tisdag, var det exakt 100 dagar kvar till invigningsmatchen i fotbolls-VM i Tyskland.
Visserligen har det nyligen varit ett vinter-OS, men den riktiga festen är i sommar.

Sverige inleder uppladdningen ikväll med att träningsspela mot Irland i Dublin.

Lars Lagerbäck kommer preliminärt mönstra följande startelva:

Andreas Isaksson, Rennes

Alexander Östlund, Southampton
Olof Mellberg, Aston Villa
Petter Hansson, Heerenveen
Erik Edman, Rennes

Tobias Linderoth, Köpenhamn
Johan Elmander, Bröndby
Kim Källström, Rennes
Christian Wilhelmsson, Anderlecht

Henrik Larsson, Barcelona
Zlatan Ibrahimovic, Juventus

Två mindre överraskningar i Petter Hansson och Johan Elmander. Men det ska bli intressant att se Elmander från start, då han varit het i sitt Bröndby.

Vart Fredrik Ljungberg befinner sig vet vi alla vid det här laget.
Träningslandskamp = Skadad


Måste jag nämna hur sugen jag är på att se Henke och Zlatan på planen igen. Det är de som ska görat i sommar, tillsammans med Isaksson och Linderoth.