Potts ny kung - Spears tillbaka

Brittan är tillbaka.
Under onsdagen den 31 oktober hade nya CD:n "Blackout" svensk release.
12 Britneylåtar i samma stuk som "Toxic" från förra plattan "In the zone" från 2003.
Antagligen återtar hon tronen som popdrottning med "Blackout" - den är lite mer vuxen än vad man är van vid att höra från snart 26-åriga Spears.
Bra skiva?
Nej knappast - fast ändå kanske det bästa hittills!

image224


Han vann "Britan's got talent", nu är han kung
(ändrat i efterhand, tack för påpekandet)

PAUL POTTS

Jag hörde honom för första gången under tisdagens Rosa bandet-gala, jag blev kär direkt.
Pavarotti får ursäkta - men Potts har en renare och bättre röst än den förra tenoren någonsin haft.
Paul Potts kommer bli oerhört stor som sångare.
Han är mäktig, kraftfull, stor, charmig - en ny tenor helt enkelt.
Ingen har någonsin framfört "Nessum dorma" på ett mer fantastiskt sätt.
Den som sa att opera är skit - den personen har fel.
Lyssna på Paul Potts.
Och du älskar skönsjungande opera resten av ditt liv.

image225

Ett barn som...

Hittade det här på nätet - jag tyckte om det och tänkte dela med mig av den till dig:


ETT BARN SOM...

Ett barn som kritiseras
lär sig att fördöma.

Ett barn som får stryk
lär sig att slåss

Ett barn som hånas
lär sig blyghet

Ett barn som utsätts för ironi
får dåligt samvete

Ett barn som får uppmuntran
Lär sig förtroende

Ett barn som möts med tolerans
lär sig tålamod

Ett barn som får beröm
lär sig rättvisa

Ett barn som får känna vänskap
lär sig vänlighet

Ett barn som får uppleva trygghet
lär sig tilltro

Ett barn som bli omtyckt och kramat
lär sig känna kärlek i världen.

image223

Guld till Göteborg och Inre motivation

SM-guldet i fotboll gick i år till IFK Göteborg.
Mitt favoritlag på hemmaplan, som jag idag inte kan speciellt mycket om.
Att Markus Berg vinner skytteligan och guld med blåvitt är roligt, men också ett kvitto på hur kass Allsvenskan är.
Torsbyberg är defintivt Inte kass - men Allsvenskan är det.
14 mål på 17 matcher, det är jäkligt bra - till och med i en så usel serie som den svenska ligan.
Groningen blir bara en plantskola för unge Berg - håller han sig bara skadefri och kör på så väntar feta storkontrakt för honom.
IFK Göteborg är den förening i Sverige som kan göra något i Europa, men inte nästa år.
Spelarmaterialet håller inte för Champions League, men kanske några omgångar i UEFA-cupen därefter.
Svensk fotbolls klubblag suger stenhårt och vi har MIIIIL kvar till den nivå blåvitt höll på 1980-talet och i början av 1990-talet.

image219

Men med ett FBK-tänk på ledarstaben kan det ge kontinuitet och på sikt ger det även resultat.
Håkan Mild, Roger Gustafsson, Stefan Rehn och Jonas Ohlsson kan vara det svensk fotboll behöver.
För något år sedan höll svensk ligafotboll rankingmässigt samma mått som ligan på Cypern - det tycker jag säger en del om den kvalité vi har på inhemsk fotboll.
Men under söndagen var jag medgångssupporter, jag erkänner detta, och självklart jublade jag hemma i tv-soffan när favoriterna gjorde sina båda mål.
Härligt sen att Kalmar lyckades ta sig förbi Djurgården upp på andra platsen och stora silvret till Småland.
Tack Brommapojkarna för detta.

I fredags var jag ute.
Det hör inte till vanligheterna.
Sällskapet var bra, men det hade varit roligare med fler.
Väl ute (Harrys) var det hemskt - jag ville nästan hem direkt.
Spanad och tafsad på av två kvinnor på drygt 50, det säger en del.
Usch.
De unga kvinnorna fanns där, men faan vad ytligt det är på krogen.
Nej, det gick upp för mig i fredags, jag är definitivt ingen utekille längre - och har väl egentligen aldrig varit det.
Det kan vara roligt att gå ut med vännerna, ta en öl och snacka en massa dynga.
Men.
I övrigt är jag trött på den här ytliga dyra verksamheten.
Jag håller mig till att vara en lugn myskille jag - den biten kan jag och då får det bli så.
Fast jag säger inte nej om jag kan och har tid - i mer sällskap är det trevligt att titta på folk.

image220

Inre motivation.
Jag måste skaffa mig en inre motivation till saker och ting.
Öka mitt inre självförtroende för att i samma veva öka mitt yttre.
Jag har grejer i huvudet jag skulle vilja få fram och genomföra, men jag måste hitta motivationen till detta.
Det räcker inte med att jag tänker på att jag måste hitta min inre motivation.
Jag måste göra det också - men hur.
Innan jul skulle jag vilja göra om min lägenhet.
Till att börja med röja upp och starta om på något sätt, kasta allt skit som ändå aldrig används helt enkelt.
Men även tapetsera eller måla om, det vore trevligt.
Dessutom vill jag på allvar minska mig själv i vikt - men jag måste ta mig över tröskeln för att bibehålla minskningen så jag inte trillar dit igen och öker tillbaka.
Viljan finns, men var är motivationen.
Jag har dessutom ett projekt i startgroparna som jag definitivt vill komma igång med - en vision jag skapat på drygt 17 år, den är väl värd att satsa på.
Men motivationen saknas just nu - varför?
Hur gör jag för att öka min inre motivation, hur gör du - tips, tack?

image222

På lördag kan det vara sista gången jag jobbar som speaker - det vore synd.
Jag tror jag är ganska bra på det och jag skulle gärna vilja utvecklas inom det.
Det är roligt och utmanande.
Något måste man väl bibehålla som man tror sig vara bra på.
Jaja, jag har ju lillan och jag är ju en bra pappa - det räcker långt.
Hon är definitivt en inspirationskälla, en stark bidragande orsak till motivation.
Men jag behöver mer.

GRATTIS - BLÅVITT !!!

Mardrömmen har börjat

image217
Phantom of the opera

Psykiskt lidande är något man fått utstå en hel del under senaste 1,5 åren.
Det har medfört att det varit svårt att somna på kvällarna och att det hela tiden snurrat tankar i huvudet.
Känner du igen det, du lägger dig klockan tio för att vara duktig på att komma i säng plus du är helt slut. När du ligger där börjar tankarna rulla inne i ditt huvud, du vrider och vänder dig, du försöker komma på något annat att tänka på - men det går inte.
Timmarna går och när den närmar sig fyra-fem på morgonen så somnar du - bara någon timme senare blir du väckt av din älskling till ringklocka.
Inte nog med att det snurrar av tankar när man är vaken, nu har även drömmarna börjat rulla på allvar i skallen.
Mardrömmarna.
Inatt kom min första på många många år.

År 2000 var jag på fotbollscup i Portsmouth i södra England, vi kom dit en söndag och den varade en vecka.
Vi bodde på en skola lite i utkanten av stan.
På torsdagens natt mot fredag hände det något otäckt i stan, bara två kvarter från där vi bodde.
En pedofil hade härjat i stan och nu hade grannskapet kommit på vem mannen var.
De skulle ta lagen i egna händer och det var ett stort tåg av människor som löpte amok på vägen till hans hus.
De var fullt inställda på att de skulle ta sig in i huset och helt enkelt slå ihjäl mannen.
Han insåg snabbt vad som skulle hända när han vaknade av allt oväsen utanför huset.
När de väl brutit sig in i huset så möttes de av att mannen hängde i en snara runt halsen.
De hade misslyckats - då ville se mannen lida ordentligt innan de dödade honom.
Han kom lindrigt undan.
Helt ovetandes låg vi och sov i den skola som upploppet passerat, ovetandes om vad som bara ett stenkast från oss höll på att hända.
Vi hörde inte ens alla bilrutor som krossades på vägen fram.

På något sätt var jag med i drömmen, på något sätt kom denna händelse tillbaka i mitt huvud.
Skräcken som byggdes upp under morgonen den där fredagen i Portsmouth, när man kom ut och möttes av glassplitter var man än satte ner sina fötter.
Inatt kom dessa tankar tillbaka - i form av en mardröm.

Det senaste som hänt i mitt liv gör att mitt psykiska lidande fortsätter.
Men det finns säkert en mening med allt som händer.
Frågan är bara vad som är min mening?

image218

Handboll igen verkar kul

image215
Det är Kalle Anka - ja det mesta faktiskt...


Efter en underbar helg tillsammans med min underbara dotter är det idag vardag igen.
I fredags var det verkligen fullt upp med möte under förmiddagen, lunch, hämtning på dagis,, vidare till farmor, vidare på fika hos han som fyllde år nyligen, därefter for jag och lillan till ett badhus och badade innan vi som avslutning tittade på en handbollsmatch i den lägsta divisionen.
Det var verkligen en hektisk och bra dag, lillan var helt slut på kvällen och vi fick åka hem lite innan handbollen var färdigspelad - fast det gjorde inte så mycket, jag hade sett tillräckligt.
Direkt jag satte mig på läktaren fick jag frågan om jag inte ville vara med och spela, det kallar jag korpnivå - men visst är det härligt.
Hade jag haft rätt kläder och skor med mig och inte haft lillan med mig så hade jag ställt upp, direkt.
Antagligen hade jag inte orkat så mycket, men som synes gjorde inte resten av grabbarna det heller.
Det såg jäkligt roligt ut att spela även om det var lite av parodi att se detta skådespel.
Jag tror inte jag hjälpt till med något, så jag menar inte att jag är bättre än någon.
Jo, jag hade hjälpt till med att ha en extra på avbytarbänken, för det behövdes - jag lovar.
Motståndet låg på undre halvan i tabellen, men det blev kross ändå - tyckte målvakterna ska all heder av deras insatser, för de fick inte mycket till hjälp.
Kanske skulle försöka röra lite på sig igen och kanske bidra med lite fler avbytarkrafter till matcherna?
Det vore faktiskt roligt.
Fast jag tror inte laget kan ha någon tro på att ta några segrar den här säsongen i alla fall.
Men det lockade med handboll igen.
En gång i tiden var jag ju faktiskt ganska bra på den sporten.
Fast det var ett antal år sedan och det var ett antal kilo sedan också.
Vi får se vad som sker.

Under lördagen och söndagen var lillan och underbara Rolf med på fotboll respektive innebandy, då jag skulle jobba. Det var härligt att ha henne vid min sida, men samtidigt tur att jag hade med mig Roffe som barnpassare.

Härligt Degerfors, som säkrade nytt kontrakt i Superettan efter 1-0 borta mot Giffarna.
Förskräckligt Qbik, som i näst sista omgången definitivt rasade ur damallsvenskan efter 1-4 förlust borta mot Lotta Schelin, nej förlåt Göteborg.
Såg ni vändningen Liverpool gjorde mot Everton, jag gjorde det inte - men jag såg Hyppiäs självmål och blev förbannad, skönt för honom att domaren tydligen hjälpte till (?) lite så att Pool kunde vinna derbyt.
Idag gick Blåvitt upp i serieledningen, härligt... men jag ska villigt erkänna att jag endast följt Allsvenskan med resultat de senaste säsongerna. Kul då att mitt favoritlag har segervittring på Lennart Johanssons pokal, men jag kan inte räkna upp många i laget - fast en tur till Ullevi på söndag kanske det blir ändå, vi får se.

Jobbmässigt är det bara Kalle Anka... jag kan inget göra åt saken och jag har inte gjort något fel - frågan är om jag någonsin gör något rätt.
I alla fall suger allt just nu...

Hade varit härligt att få vara i Istanbul på onsdag och se Besiktas-Liverpool i Champions League, det är en otroligt viktig match för oss det - efter den kassa starten vi presterat.
Fast Istanbul får vänta...
Milano i december istället kanske?
image216

Nu siktar jag högt

Siktet är högt inställt.
Det kan bli det största som någonsin genomförts, ja kanske någonsin på svensk mark.
Och det bästa av allt - det är fullt genomförbart.

Stort, häftigt, spännande och inte minst nyttigt.
Det är nära en lösning nu.
Men som jag hela tiden hävdat:
"Ropa inte HEJ förrän du är över bäcken"

Varför inte våga?
Vad kan man förlora på det, det känns enbart som det kan rendera i enorma vinster.
Men, för vem?
Jag vågar påstå - ALLA...

Så sitter du på makten - tveka inte, större än så här blir det inte.
Och jag är redo.
Det kan räcka långt det.

image214
Även Stefan siktar högt...

Så jävla dåligt

1-1 hemma mot Nordirland.
Chansen till säkrat avancemang till EM i Schweiz / Österrike sattes i halsen med kvarten kvar på Råsunda under onsdagskvällen.
Olof Mellberg nätade för Sverige i den första halvleken efter en nickskarv av Johan Elmander, men sen var det grisen i säcken.

image211

Med Fredrik Ljungberg på skadebänken (ovanligt!) och med en Zlatan Ibrahimovic utan känsla var Sverige uddlösa framåt. Zlatan hade en bra chans på hela matchen, då han prickade N.I.-målvakten.
Vad gör gossarna?
Tänd till för i helvete - som Ljungberg och Mellberg här ovan...

Det är så jäkla synd att vi inte har någon bättre att sätta in som mittback istället för Gullspångsgrabben. Han var bra som faan, men idag är han mest bambi snubbelfot stå fel Mellberg.
Dags att hitta nya "stjärnor" Lagerbäck, svårt - men det är ditt jobb.
Ser gärna Petter Hansson kvar och Mellberg bort.
Självklart "håller" Ljungberg för landslaget något år till.
Men det är dags att sära på grabbarna nu.

image212

Såg ni Christian Wihelmssons filmning... så jäkla dåligt... hör det hemma här eller?
Uselt Chippen, uselt....
Såg ni samme Wilhelmssons fotled några minuter senare - fy faan vad ont...
Tydligen inte mer ont för Chippen än han kunde ta kryckorna och hänga på Zlatan och Mellberg på krogen hela jäkla natten.
Men vad firade de?
1-1 mot Nordirland?
Missad EM-plats?
Föredömen det är vad de är - härligt...

image213
Chippen ut på bår mot Nordirland.
Senare på kvällen dansar han inte nykter
på krogen med grabbarna och kryckorna.

Jaja, vi tar oss till EM ändå, men vi borde klarat av det under onsdagskvällen inför drygt 33 000 åskådare på Råsunda.
Vi behöver ta en pinne i någon av de två återstående matcherna, Spanien borta eller Lettland hemma.
Det fixar vi såklart.
Men man blir ändå förbannad när vi inte kan prestera bättre offensivt mot ett lag som Nordirland - på hemmaplan.
Uselt Lagerbäck.
Uselt Mellberg.
Uselt Zlatan.
Uselt Elmander.
Suck...

Inte många rätt

Tänkte att jag gör precis som om jag satt med en penna och lite papper framför mig.
Jag startar och skriver något så får vi se vad som händer.
Med andra ord inte så uttänkt utan mer bara skriva av sig lite.

Först GRATTIS Lillen - som idag fyller 31 bast... hipp-hipp hurra...

image209


Svårt det här, vad ska man skriva.
Ligger hemma just nu i någon form av influensa och även i viss mån utbrändhet, tror det kan vara en kombination där.
Lite väl mycket att stå i och tänka på hela tiden.
Sen vill man ju försöka vara alla till lags och det går tyvärr inte.
En dag tar orken slut och då brakar det.

Det finns så mycket man skulle vilja göra och så mycket man kan göra Om bara tiden räckte till.
Bland annat måste jag få bättre ordning här hemma, ibland är det rent förjäkligt och det är naturligtvis inte bra.
Inget farligt, men inte så jäkla trevligt.
Funderar på att börja från ny kula och bara röjja ut allt och sen in igen med det som är viktigt.
Fast då följer väl allt med in igen - konstigt det där.
Men tid?
Finns ju inte den tiden och det beror väl mest på att jag inte just prioriterar den biten.
Men en dag så, ja då kommer rycket.

Ligger ganska nära i mina planer för ett projekt av det större stadiet, det ska bli riktigt roligt att få något att bita i - men allt hänger på om jag får jobba med det eller inte, annars stuper det såklart.
Vi är framme vid de förhandlingarna nu... min lön etc. etc.
Spännande och otroligt givande Om det skulle bli på detta sättet.
Inte bara för mig.
Antagligen kanske även för dig - vi får se vad det blir av det hela.

Apropå projektet ja.
I helgen var jag i Jönköping på jobb och hade med mig bärbara datorn och alla anteckningar kring projektet. Visst har jag en hel del skrivet på den stationära datorn där hemma, men inte alls så mycket som jag har i den burken. Jag kom lite längre i min planering under natten mot lördag, men det var bara en fis i rymden mot vad jag hade behövt göra.
Väl hemresa under lördagseftermiddagen, jag körde minibussen, vi var sju personer i den.
Tidaholm, det vill säga sju mil från Jönköping.
- Jävlar, jag glömde datorn.
Medresenärerna hoppar av för det är ändå lunchtime, jag åker tillbaka de där tråkiga, stressiga sju milen för att leta upp min dator.
Jag är så jääävla förbannad på mig själv.
Svär och säger de mest otroliga sakerna på vägen tillbaka.
Så himla arg.
Men när jag kommer ner möts jag av en kvinna ur arrangörsgruppen.
- Är det den här du letar efter?, säger hon och sträcker fram min datorväska.
Stenen föll och jag lugnade ner mig på en sekund.
Så nära var det att tappa bort hela projektet.
Som jag byggt upp under 17 års tid och skrivit ner under de senaste nio månaderna.
Hade varit ett lite väl hårt slag att ta emot om det varit borta nu.
Datorn i sig går ju att ersätta, den är ju bara material.
Och det var ju bara 14 mil extra på vägen hem från HV-staden.
Men nu är man med i matchen igen.
Puh.

Hade tolv rätt på stryket förra helgen.
Sprack på 2-2 mellan Liverpool-Tottenham, en match jag garderade först, en tog bort krysset och behöll ettan.
Tungt att fallet enbart var på just Pool, men men jag fick ju in storkovan ändå...
32 kronor, wow...

Var på brakfest i Strömstad samma helg.
Det var jäkligt trevligt och roligt - det behövde jag.
Tack till alla er inblandade!

image210

Såg ni Jossans blogg på Expressen, så hånad, bespottad och utmobbad var det länge sedan någon blev.
Synd att hon la ner den - men man förstår samtidigt.

Kram till dig som förtjänar det!

Ordspråket

Glöm dina bekymmer - imorgon kommer nya

Grubblar mig tillbaka

Fick för mig att skriva några rader igen.

Läs dem gärna och kommentera.


Det var tidig höst, sent i augusti och året var 2006.

Som en köttyxa ven det till i skallen på mig och hela livet rasade som ett korthus uppbyggt på betydligt fler kortlekar än femtio.

Det var kort överallt, mina tankar snurrade dygnet runt och jag mådde så jävla dåligt att jag ganska snart blev sjukskriven.

Jag hade inte gråtit sedan jag var tolv och nu var jag 31 år.

Det kom inte en tår det kom floder och åter floder, det ville aldrig sluta.

Och tankarna snurrade, jag kunde inte sova, jag kunde inte laga mat, jag kunde knappt gå.

Livet var piss och det fanns inget kvar - i det läget.

Det dröjde till efter nyår innan jag gick tillbaka till jobbet och försökte mig på att jobba för full maskin igen.

Många kunde inte förstå att man kunde vara hemma med alla sina tankar och inte på jobbet för att slippa ha de där tankarna.

Det de inte visste då var att det enda jag kunde tänka på var överlevnad för mig och min underbara dotter.

Jag var så mycket under isen att jag vid ett tillfälle fick kalla in akut psykolog, för jag ville bräcka mitt liv - en del av mitt liv som många av er redan känner till.

Det blev också vändningen på den mentala rehabliteringen.

Redan innan jag i oktober 2006 besökte den här psykologen hade jag bestämt mig för att det var ingen annan människa som skulle få ta mitt liv, genom att förstöra för mig så mycket att jag själv var redo att galga.

Ingen.

Jag hade redan bestämt mig för att jag ville vidare i livet för att ta hand om mig själv, men självklart också min dotter.

Hon var naturligtvis också en bromskloss i hela processen, hon fanns ju med mig hela tiden i mina tankar - att gör jag detta så kommer hon...

Nej, jag insåg att ingen människa skulle få förstöra så mycket för mig att det skulle kunna leda till ett slut.

Jag valde inte själv utgången av det som hände, det var någon annan som satte köttyxan i ryggen på mig och sparkade undan benen på mig.

Det var någon annan som krossade varenda dröm som byggts upp och som aldrig någonsin kommer att få delta i dessa drömmar något mer.


image206

Idag har det gått över ett år sedan den här jobbiga hösten, det är nästan på dagen ett år sedan jag tänkte "gå vidare".

Nu känner jag mig gladare än någonsin (räknat senaste året) och ändå har jag hela tiden stött på hinder på vägen som inte direkt varit rogivande.

Jag är redo för att ta ett kliv till i livet, jag är redo att börja bygga på nytt.

Min prinsessa betyder allt för mig och jag har verkligen gjort allt för henne under hela hennes tid på jorden, inte minst då det senaste året.

Jag kan inte säga att jag offrat mycket av mitt eget liv för hennes skull, för det är en självklarhet för mig att hon är nummer ett.

Däremot kan jag säga att det som hände i augusti 2006 har krossat många av mina egna drömmar.

Men nu börjar rutinerna att sitta och det flyter på bra dagligen.

Vi vet båda vad som gäller, vi leker, vi går till dagis, vi äter, vi badar, vi läser och ser på Nalle Puh och vi sover etc. etc.

Livet är verkligen inte enkelt.

Men händelser av den här kalibern medför att man förlorar inte bara den man älskade, man förlorar så mycket mer.

Vänner?

Kontakter?

Tid?

Pengar?

Annan kärlek än den man har i ett förhållande?

Listan kan göras lång, hur lång som helst...


Vad är det då som man saknar mest i det hela?

Den frågan kan jag inte svara på riktigt.

Men tålamod kanske skulle vara det riktiga svaret, jag vet inte - kanske bara.

Varför försvinner en del vänner, varför tar de ej kontakt, varför har de ej tålamodet att vänta in och stötta i en krissituation, varför försöker de inte en gång till osv. osv.

Kanske är det rädslan för att inte veta hur man ska handla i denna situation, kanske är det feghet, kanske är det så att man förväntar sig att den som har krisen kommer att höra av sig när krisen är över, kanske är det så att man endast är en ytlig vän som egentligen inte bryr sig om hur det går för mig...

Jag vet inte, kanske kanske på allt helt enkelt?


image207

Glädjeämnen för mig idag är när min dotter, som lärt sig prata riktigt bra, säger jag älskar dig pappa och kommer fram och kramar om mig.

Det är så jävla vackert och härligt att det måste upplevas för att veta hur det känns.

Första gången det hände brast jag självklart ut i gråt, fast den här gången var det naturligtvis inte i sorg.

Andra glädjeämnen är de få stunder jag får en stund med någon och vi tar en fika och spelar lite kort tillsammans och bara enkelt för det naturliga samtalet.

När jag ser en liten ljusglimt i det stora och känner att ett halmstrå kan bli lite större då känner jag glädje, hopp och förväntningar.

En kram av någon annan människa som vill krama mig gör mig glad, men vem blir inte glad av en riktigt betydande kram, oavsett vilket kön den kommer från.

Jag blir glad när jag ser ett hopp i framtiden vad gäller mitt jobb, att jag kanske kan hitta en annan väg.

Listan kan göras lång även här.


Jag saknar vänskapen.

Jag saknar fotbollen.

Jag saknar kortliret.

Jag saknar någon att prata med.

Jag saknar någon att dela vardagen med.

Jag saknar närheten.

Jag saknar mig själv - jag vill hitta mig själv, vem är jag?


Till viss del har jag svaret på vem jag är och det är de bra sidorna jag försöker tänka mest på, de dåliga sidorna finns ju där ändå.

Jag är en bra pappa, omtänksam, organiserad, snäll, go, kramig, trevlig, rolig, glad, trogen och kärleksfull och romantisk kille som försöker leva upp till detta.

Att vara glad jobbar jag hårt på, ja i grund och botten en glad kille och jag vill sprida glädje kring mig.


Jag har hittat mig själv på många olika plan och jag är förbannat glad för detta.

Under det senaste året har jag haft förmånen att träffa enormt mycket människor inom olika områden.

Jag har naturligtvis försökt mig på att rehabilitera mig genom att tro att hittar jag någon ny snabbt så blir jag hel. Många möten och människor har jag pratat med, tyvärr har jag inte kunnat besvara de som tyckt om mig som den jag är och tyvärr har inte de som jag tyckt varit spännande besvarat mig.

Jag har också blivit medveten om hur jävla ytliga vi människor är, för min del mest hos kvinnor självklart. Det har varit enormt jobbigt att veta om och höra att jag är en toppenkille och omtänksam och snäll, meeeen... och den klassiska dåliga ursäkten, som i och för sig är lite turlig att den kommer för vem skulle vilja höra att man är för "stor" och för "ful" varje gång det skiter sig.

Tänk istället på vilken förlust de gör och att väljer de den vägen är de inte värda dig.

Ytliga människor finns det gott om, jag skulle säkert kunna säga att alla är det på något sätt, kanske inte just i det ämne som jag tar upp här ovan utan mer kanske på andra plan.

Vi är nog alla ytliga på något sätt - men visst är det sorgligt.


Jag vet om att jag är en bra människa.

Det jag gör är för det mesta något bra för någon annan och jag hjälper många personer i deras liv.

Nu har jag också fått hjälp på traven av massor av härliga människor. Personer som har tålamod med mig, personer som vill stötta och hjälpa mig och som i sin tur får respons tillbaka på något sätt.


Jag ingår i flera olika program just nu, men den enda som kan hjälpa mig är jag själv - men alla de som stöttar på vägen är enormt viktiga för mig.

Det kan handla om ett möte över en kaffekopp, en ryggdunk eller ännu bättre en kram.

Det kan också handla om ett telefonsamtal på fem minuter, för att visa att man verkligen bryr sig.

Fast i slutänden är det bara jag som kan bestämma om jag vill må bra och på vilka vägar jag ska nå dit.


Kanske kan det faktiskt vara så att klarar man sig igenom en kris i livet så går man ur den starkare än man någonsin varit i kropp och själ.

Jag tror faktiskt att det kan vara så och jag vill att det ska vara så.


Jag känner mig tillräckligt hel idag för att gå vidare till nästa fas i livet.

Kan det vara ett förhållande, kan det vara någon form av kärlek, kan det vara att enbart ta vara på den familj jag har kvar, kan det handla om mig enbart mig...

Vad nästa steg i livet ska vara är lite svårt att säga med ord, det märker jag ganska snart.

Ganska snart hoppas jag.

För då blir jag glad igen - ännu mera glad än jag är idag.


Idag vet jag vem som är värd mig och jag vet att jag är en jäkligt bra pappa.

Det är jag stolt över.

Jag är stolt över mig själv, för jag är bra.


Skippa ytligheten och se rätt in i hjärtat.


Du är en bra människa.

Jag med.

image208


Se dig för

Igår hände det en grej som inte fick hända.

Jag hade varit på ett möte.

Under mötet kände jag att telefonen gav efter små liv och jag visste då att någon sökt mig.

Nyfiken som man är så börjar man kolla efter mobilen direkt efter mötet och ska då ta mig i tu med att läsa det sms som skickats.

Det jag inte riktigt har koll på är trappan, hur lång är den egentligen.

Jag tror att sista trappsteget är golvet och att det bara är att kliva på.

Ja, jag tittar ju på mobilen samtidigt som jag försöker se trappen i periferin.

Det gick.

I alla fall till det absolut sista steget, där jag då trampar snett och ramlar självklart.

Jag ramlar inte handlöst och snabbt, allt går i sån där härlig Chaplin-slow-motion och det måste ha sett förfärligt roligt ut för de två personerna (hoppas inte fler) som såg mig göra detta.

Visst det kunde ha gått riktigt illa, med brutna ben och hela kånkenrånken, men det gick ju bra så sett.

Pinsamt var det och jag har inte haft så roligt på riktigt länge.

Tänk att man ska behöva bjuda på sig själv och nästan slå ihjäl sig för att man ska få ha lite roligt och skratta ordentligt.

Men roligt var det, kanske inte just under fallet, men direkt efteråt.

Mötet då, ja det var lite segt och till viss del oförberett kändes det som.

Men innehållet kan bli riktigt bra, i alla fall på sikt.


image205
Hej då Chelsea...

Liverpool torskade hemma mot Marseille i Champions League igår med 0-1. Hemska tanke, det har inte startat så jäkla bra för oss och det blir inte enklare den 24 oktober i nästa match. Då vi möter Besiktas borta i tokiga Istanbul och Turkiet.

Fast jag tror ändå vi grejar upp detta, det är långt kvar.


Orkar inte skriva så himla mycket idag och vet inte riktigt hur jag ska formulera mig.

Självklart finns det hur mycket som helst jag skulle kunna skriva om, men jag har inte riktigt vetskapen om hur jag ska göra det och därför låter jag bli.

Kanske till nöje för vissa, men inte för andra.


På hemfronten är det inte bra ännu, om det någonsin blir det - men jag mår mycket mycket bättre än jag gjort på mycket länge. Det är skönt i alla fall.

Fast det är ändå en bit kvar känner jag.

Kanske resten av livet, vem vet.