Älskar min dotter

Imorgon, fredag, åker lillan hemifrån och blir borta i fyra veckor.

FYRA VECKOR!!!

Hon är hemma nu men det känns redan att saknaden är stor.

 

Jag har sovit dåligt de senaste nätterna och känner mig illa till mods vad gäller detta.

Ändå tycker jag det är bra naturligtvis.

Tror nämligen de behöver komma varandra närmre igen, i alla fall inbillar jag mig det.

Men.

Hon är ju så liten.

Fyra veckor är på tok för länge, alldeles för länge.

 

Jag vet att hon saknar sin mamma här hemma och då går det inte så långa perioder som fyra veckor innan de ses.

Nu ska hon lämna mig i fyra veckor.

Jag kommer ju sakna ihjäl mig och vara orolig hela tiden.

Lillan kommer att längta efter mig också.

Nej.

Det är för länge, men så är det ju.

Jag kan inget göra åt saken.

Hoppas bara hon blir väl omhändertagen och att hon sköts om på rätt sätt, hela tiden.


image189
 

Min prinsessa är allt jag har och jag lever för henne.

Jag har offrat allt mitt eget för hennes skull och jag känner det som en självklarhet att göra på det viset.

Jag älskar henne av hela mitt hjärta och det är definitivt inte värt att leva utan henne.

Jag kommer känna den där lilla handen klappa min kind även när hon inte är hemma, jag saknar henne redan.

Usch, vad tungt det kommer att vara imorgon.

 

Vi har haft ett mycket jobbigt år det senaste, men har ändå lyckats klara oss igenom det med relativt gott mod inför framtiden.

Lillan och jag har funnit varandra på ett jättefint sätt och rutinerna är väl inövade och vi känner båda till vad som är rätt och fel.

Hon är sååå himla go, tjejen.

 

Vill att det ska vara framtid nu och att det ringer på dörren här hemma.

Lillan kommer hem efter att ha varit borta i fyra lyckade veckor och kastar sig som vanligt runt min hals och kramar om mig hårt.

Den kramen längtar jag verkligen efter.

 

LOVE U - GUMMAN!

image188


Finalklart för Liverpool

Efter 3-1 (2-1) mot Södra Kina i Asien Cup är Liverpool FC framme vid final mot Portsmouth.
John Arne Riise, Xabi Alonso och Daniel Agger gjorde Pool's mål i semifinalen på Hong Kong Stadium.

Steven Gerrard stod över dagens match då han hade känningar av en sträckning. Inte heller Fernando Torres deltog i matchen.
Drygt 36 000 åskådare såg matchen.

I den andra semifinalen besegrade Portsmouth Fulham med matchens enda mål.

Finalen spelas på samma arena på fredag klockan 14.30, direkt i Canal Plus.

Efter Asienäventyret väntar två matcher i Rotterdam Tournement för Liverpool innan det lördagen den 11 augusti är seriepremiär i Premier League på Villa Park mot Aston Villa.
I Holland möter The Reds Shanghai Shenhua (fredagen den 3 augusti klockan 18.30) och Feyernoord (söndagen den 5 augusti klockan 20.00).

Liverpool besegrade Auxerre

Steven Gerrard visade under fredagen vägen för sitt lag med sitt 1-0-mål sekunderna före paus i träningsmatchen mot franska Auxerre. Dansken Daniel Agger fastställde slutresultatet till 2-0 (1-0) i den 72:a spelminuten.

image186
Daniel Agger målskytt idag.

Benitez använde sig av 19 spelare i dagens match och bland dem spelade Fernando Torres hela andra halvlek. Den spanske landslagsstjärnan slussas in mer och mer i sitt nya lag.

image187
Torres i sin gamla klubb Atletico Madrids tröja. Men snyggt montage.

Nu drar firma Liverpool FC vidare mot Hong Kong där de på tisdag klockan 14.15 (svensk tid) spelar mot ett "landslag" som kallar sig Södra Kina.
Torsdagen den 23 augusti klockan 19.00 spelar Liverpools B-lag mot Karlstad BK på Tingvalla IP i Karlstad, missa inte den om du är en The Kop:are.

Gessle i Karlstad - jag jobbar

Fredagen den 3 augusti spelar Per Gessle i Karlstad på Mariebergsskogen.
Konserten startar klockan 20.30.
Jag fick idag reda på att jag tillsammans med en mycket trevlig kollega fått ackreditering och får jobba under uppträdandet.
Häftigt, spännande och naturligtvis en fin upplevelse.
Ska du gå på den konserten och nostalgilyssna på Gyllene Tider- och Roxette-låtarna? Han har ju en hel del eget som han gjort som soloartist också som är bra.
Jobb, jobb, jobb - men roligt jobb den här gången i alla fall...

image185

Trevligt i Borås - på zoo

I måndags var det äntligen varmt och skönt igen. Då passade jag på att ta med lillan till Borås Zoo.
Det blev en trevlig tur och naturligtvis många spännande djur att titta på.
En del av dem kan du se nedan, jag tror jag tog ungefär 300 bilder under denna dag.
Men helt klart värt ett besök - en vacker sommardag.
Glöm inte badbrallor, det var skönt med ett dopp i de Boråsianska "haven" efter den varma sköna dagen.

Foto: Dennis Johansson
image178

image179

image180

image181

image182

image183

image184

Sverige rasade tre

image176

Sverige tappar mark på den senaste FIFA-rankingen. Rasar från 17:e till 20:e plats.
Detta trots 3-0 mot Danmark och 5-0 mot Island i de två senaste tävlingslandskamperna.
Ny etta är inte oväntat Brasilien, som klev upp på tronen igen efter finalsegern med 3-0 mot Argentina i Copa America.

image177

Voronin nätade två - Rosenberg utbytt

Ukrainaren och nyförvärvet Voronin gjorde sina två första baljor för sin nya klubb Liverpool FC, när The Reds vann i tisdagens träningsmatch mot tyska Werder Bremen med 3-2 (2-1).
Norrmannen Riise dundrade in en frispark från säg 25 meter och gjorde därmed lagets tredje mål.
Marcus Rosenberg spelade halva matchen innan han byttes ut mot Vranjes. Rosenberg gick mållös från den schweiziska arenan.
Värt att notera är Fernando Torres inträde på planen i den 64:e spelminuten. Spanjoren byttes in då Voronin lämnade planen. Torres uträttade dock inget nämnvärt idag, kanske mest beroende på sin fotskada som han ännu inte är hundra återställd från - men han har nu trots allt gjort sin debut i Liverpool FC.
Nu har Liverpool tre raka segrar i träningsmatcherna av tre möjliga.
På fredag klockan 15.00 spelar Pool ytterligare en träningsmatch då man möter franska Auxerre, en match som spelas i Fribourg.
image175

Tvåa när City kommer

image173 image174

På lördag leder Sven-Göran "Svennis" Eriksson sin tredje träningsmatch med sitt nya lag Manchester City. Matchen spelas på Tingvalla IP i Karlstad med matchstart klockan 16.00.
Jag fick idag beskedet om att jag kommer att medverka som speaker under matchen, då vi kommer att köra delat speakerskap. Jag blir då andrespeaker och vet väl inte min roll riktigt ännu - men jag kan tänka mig att det blir engelskan (återigen på värmländska då) och reklaminslagen.
Kul och utmanande, då United hoppas och tror på runt 7 000 åskådare under matchen.
Svennis Sverigebesök innebär hysteri och Viasat Sport hänger på - de direktsänder onsdagsmatchen mot Örgryte som spelas i Varberg och även direkt från Tingvalla på lördag, enligt de värmländska tidningarna.
Citys svenska supportrar planerar att sluta upp i Karlstad, enligt deras sida på svenskafans.com - så det kan bli riktigt bra stämning kring matchen.
I lördags gjorde Svennis sitt första framträdande som manager för City, då man bortaslog Colchester med 3-1.
City inleder Premier Leauge på bortaplan i London mot West Ham.

Liverpools andra raka i lördags

image172

Steven Gerrard och grabbarna har inlett säsongen med två raka segrar i träningsmatcherna. Men det skulle ju bara bli seger mot det motståndet.

Lördagen den 7 juli spelade man mot Wrexham borta och vann med 3-2 (3-0), målen för Wrexham inprickade efter målvaktstabbar av Martin Hansen, som spelade sista 30.
Österrikaren Idrizaj gjorde ett äkta hat-trick i den första halvleken på mindre än 20 minuter. Även Pennant var tydligen glödhet.

I lördags, den 14 juli, mönstrade Benitez två fulla elvor, dvs elva spelarbyten i paus. I halvtid ledde Liverpool med 2-0 efter mål av Peltier och Crouch. Crewe hade inte mycket att sätta emot och The Reds gjorde ytterligare ett mål i den andra halvleken. Putterill fastställde slutresultatet till 3-0.
Alla nyförvärven inklusive Fernando Torres vilade lördagens match.

På tisdag möter Liverpool Werder Bremen på bortaplan.
En match du kan se i Eurosport 1 klockan 20.15.

Missa inte att se Liverpools B-lag live på Tingvalla IP i Karlstad torsdagen den 23 augusti klockan 19.00, The Reds möter Karlstad BK.

Lördagen den 11 augusti klockan 18.15 har Liverpool ligapremiär borta på Villa Park då man möter Seg-Mellbergs Aston Villa.
Tips inför premiären: Aston Villa-Liverpool FC 0-2 (0-1)


Ändå lite skönt att veta

Ja, vad ska man säga...
Antagligen är det mitt eget fel - men det hade väl varit roligt att få vara med någon gång. Speciellt då man äntligen har semester och är ledig.
Men visst - det är ändå skönt att få veta vart man står och antagligen är det mitt eget fel som sagt.
Nu känns det däremot ensamt...
Men det gäller väl att bygga upp nya relationer - det tar tid men måste ju bli så...
Ensam är stark, heter det ju - jag vette faan.
Däremot undrar jag hur hårt mitt straff från i höstas ska vara och varför ska jag som tar ansvar vara den som straffas?
Straffet är väl att ta med sig "skiten" till döden...

image169
Jag minns nyårsafton 2006... också.

Skärp dig, granne!

Det gör mig så ont att se när barn far illa.
Då är det nästan ännu mer hjärtskärande att se föräldrar (mammor) som inte tar sitt ansvar för sitt foster.
Min granne är höggravid och har väl bara någon månad kvar innan det är dags för den lille att se dagens ljus.
Men.
Han/hon utsätts dagligen för en stor risk och kan därför få skador och men för hela sitt kommande liv.
Kvinnan som bär barnet röker och det är inte en pinne om dagen, det är massor.
Så för fan - ta ditt ansvar och tänk på barnet.

Jag skiter i om någon granne eller annan person som känner till kvinnan blir upprörd på att jag skriver detta.
Men vad fan, vad är viktigast:
Pinnen eller livet?
Jag tar den eventuella smäll som kan komma, men jag tänker i alla fall med sunt förnuft.
Det borde ni också göra.

Var rädda om de små!

Semester, vad är det?

Egentligen har jag semester nu, men kroppen orkar inte varva ner.
Antagligen är det så att jag har alldeles för mycket att tänka på i vanlig ordning och det är det ena projektet efter det andra - även om de flesta är självvalda.
Tog en snabbvisit till Liseberg i tisdags med lillan, en resa som bara kostade pengar. Köer överallt - stackarn hann bara åka tre grejer på de fyra timmar vi var där.
Men det förstås - vi kom i alla fall iväg på något och även om det kom ett stänk så var det ändå ingen fara vädermässigt.
Men sol och bad, den biten lyser med sin frånvaro.
Lillan vill ju bada, jag tycker synd om henne på den punkten.
Men det är ju några veckor till som är lediga, kanske blir det i alla fall någon fin dag som man kan åka och plaska på.
Har införskaffat en ny bilbarnstol också, en via Folksam.
En klart mycket bättre än den tidigare vi hade, så nu hoppas jag verkligen hon sitter säker.
Dessutom får jag garage från den 1 augusti. Den kön har jag stått i sedan november 2005 - bra det med tanke på området man bor i. Då kanske grejerna får stå ifred i alla fall.
Visserligen en riktig rostbomb det där med garage, men visst är det skönt att sätta sig i en varm bil på vintern.
Det är lite av lyxfällan här nu.
Min mobil var kass, så jag köpte en ny - en Sony Ericsson W610.
Den har en massa funktioner som det kommer att ta en hel mobillivslängd för mig att ens försöka mig på att lära mig. Men det kan ju vara en rolig vuxenleksak att försöka sig på.
Manchester City på Tingvalla, det blir lite roligt det.
Men Liverpools B-lag på samma matta den 23 augusti, det blir ännu roligare det.
Semester, vad är det?
Ska ta en tur med lillan till någon av djurparkerna kommande vecka, men jag vet inte vilken ännu. Det blir antingen Borås, Kolmården, Eskilstuna eller Skansen - fast det är lite tråkigt att åka utan vuxet sällskap, om du förstår vad jag menar. Fast det är klart, lillans upplevelse slår mycket högt.
Dalarna får sig nog ett besök också.
Sen är det ju fotbollscup igen.
Så visst rullar dagarna på och jobba - det vill jag inte.
Jag vill ha semester!

Bestämd liten flicka

Hur är det fatt med rutinerna?
Det lät nästan som om hon var nöjd med sig själv imorse...
- "Jag har i alla fall fått henne att duscha idag..."
Men hallå - vem bestämmer egentligen?

Bra eller dåligt

Fick känslan häromdagen att det ändå inte var så bra...

Till minne av...

SCORPIONS - "Still loving you"

Time, it needs time
To win back your love again.
I will be there, I will be there.

Love, only love
Can bring back your love someday.
I will be there, I will be there.

Fight, babe, I'll fight
To win back your love again.
I will be there, I will be there.

Love, only love
Can bring back your love someday.
I will be there, I will be there.

If we'd go again
All the way from the start,
I would try to change
The things that killed our love.

Your pride has build a wall, so strong
That I can't get through.
Is there really no chance
To start once again?
I´m loving you

Try, baby try
To trust in my love again.
I will be there, I will be there.

Love, our love
Just shouldn't be thrown away.
I will be there, I will be there.

If we'd go again
All the way from the start,
I would try to change
The things that killed our love.

Your pride has build a wall, so strong
That I can't get through.
Is there really no chance
To start once again?

If we'd go again
All the way from the start,
I would try to change
The things that killed our love.

Yes I've hurt your pride, and I know
What you've been through.
You should give me a chance
This can't be the end.

I'm still loving you.
I'm still loving you,
I'm Still loving you,
I need your love.
I'm still loving you.
Still loving you, baby...

Torres till Pool

image168
Benitez senaste värvning - Fernando Torres

Underbarnet, 23-årige Fernando Torres, har äntligen bestämt sig för att lämna Atletico Madrid för att utvecklas som fotbollsspelare. Den nykläckta spanska anfallsstjärnan valde Liverpool FC och det tackar vi för.
Äntligen (förhoppningsvis) får vi lite spets i anfallet.
Det räcker inte med en långbent och gänglig måltjuv som Peter Crouch.
Nu har vi alternativ och Torres är ju ett självskrivet förstaval.
Bra värvning Benitez.

Inställt jubileum

Imorgon, fredagen den 6 juli, hade det varit fem år.


image167


Tack!

Det var jättetrevligt och fint dop under lördagen.
Kul att vi fick komma jag och lillan.
Vad fin hon är - bra jobbat Stockholmsmannen.
Tack!