Grattis mannen

Idag, måndagen den 28 maj 2007, fyller Stockholmsmannen 30 år, det ska firas med lite...

image154

GRATTIS !!!

Ensam fredag

Vad ska jag säga?
Ensam en fredagskväll har ju hänt förut.
Jag ska helt enkelt sluta lita på mitt omdöme vad gäller kvinnor.
De är ta mig f..n likadana allihop.

Det där med att vara en snäll kille, vad får man för det?
Jo, svaret är enkelt.
Man utnyttjas och den som är snäll får snällt sitta kvar i hopp och förtvivlan.

Tyvärr kvinns.
Ni bevisar gång efter annan vilket släckte ni är av.
Och ni börjar redan under er skoltiden med att frysa ut människor.
Ni är helt enkelt förjävliga.

Lik förbannat blir man besviken och ledsen varje gång det sker.
Vi män lär oss visst aldrig.
Eller vi har ju vetskapen om det, men blundar på det ögat.

Men att lita på en människa det har jag blivit uppfostrad till.
I alla fall en människa som är värd att litas på.
Är ni kvinnor det?
Jag vette f..n längre.

Jaja, hur som helst så klarar vi oss ju inte utan varandra.
Kanske får hoppas på turen en dag då.
För ni är väl inte likadana allihop - eller?

Så blev det struma

Jaha ja...
Problemen och eländena avlöser varandra.
För drygt tre veckor sedan besökte jag en hälsoläkare.
Följden av det blev en massa remisser hit och dit plus dietist då.
Dieten har jag kommit igång bra med.
Men som om det inte räckte nu med problem.
Efter att jag skickades på provtagning så kom det fram att jag har underfunktion i sköldkörteln.
Ja, jag fick faktiskt ta ett B-prov för att säkra det första och det visade ju på samma sak.
Det har nu medfört att jag kommer att få äta läkemedlet "levaxin", till att börja med en tablett om dagen.
Enligt läkaren, kanske hela livet.
Det medförde också att jag får en remiss för ultraljud på sköldkörteln, för att eventuellt få ytterligare tabletter att peta i mig varje morgon.
Dessutom har jag en remiss till sjukhuset för att testa om min trötthet kan bero på snarkningar.
Om tre veckor ska jag ta nya prover, vilka ska berätta om jag måste öka dosen levaxin per dag till två tabletter och så kommer det se ut tills de har hittat den rätta balansen på min struma.
Men livshotande, nej det ska den inte vara.
Däremot kan det vara en bidragande orsak till viktökning, trötthet med mera.
Men min viktökning har jag nog mig själv mest att skylla på.
Men jag håller ju på att ändra på det där nu.
Siktar på beach 2008.
Ja, faktiskt redan nästa sommar.
Det kan gå och det måste gå.
Skickar med en länk om struma för den som är intresserad att läsa mer om sjukdomen.
Många fler svenskar än som givit sig till känna har den och den är ärftlig.
Kolla om du har symptomen, har du det - gå och testa dig. Det är enkelt, ett stick i armen så är processen igång.
Fast det är klart.
Ett problem kommer sällan ensamt.

Källa: Sjukvårdsupplysningen

http://www.xn--sjukvrdsrdgivningen-4wbe.se/artikel.asp?CategoryID=19114&PreView=

OBS! Artikeln är skriven i olika kapitel, så du får klicka dig vidare när du läser.

Behöver glädje

Nu är jag ganska trött på detta.
Det måste helt enkelt till en vändning.
En positiv känsla, ett äventyr, nytt jobb eller något helt annat.
Jag känner att jag stampar på samma ställe i livet och att jag gjort det tillräckligt länge nu.
Det mesta kretsar kring olika problem just nu.
Men så måste det inte vara, men så är det ändå.
Jag är helt enkelt för trött för att sopa dem under mattan skulle jag tro.
Ja jo, alla går det ju inte att sopa undan, men en del tär bara på krafterna.
Det måste hända något nu.
Jag måste ta tag i detta på något sätt.
Men hur skulle det gå till och vad vill jag ska hända?
Ingen aning faktiskt.
Någon som har någon bra idé, dela då med dig är du snäll.
Man kanske skulle sälja och flytta - långt bort...
Då måste man ju börja om på nytt, eller?
Faktiskt så tror jag att jag behöver byta jobb, det är där haken sitter.
Jag behöver göra något jag tycker är roligt igen.
Det skulle vara roligt.

Tung förlust

Att Milan skulle besegra Liverpool i Champions League-finalen var de flesta "experter" eniga om.
Men.
Med tanke på matchbilden och det faktum att Englands stolthet var det bättre laget så är det surt idag.
Inzaghi - vem som helst men inte han.
Det är målen som räknas och det första var ren och skär tur, men det andra var riktigt snyggt, inget att säga om.
Crouch fick tio minuter på sig, Kewell det dubbla - där finns väl egentligen den enda frågan man kan ställa sig till Benitez idag.
Crouch borde fått längre speltid och chansen att komma in i matchen helt enkelt.
Milan hade ju sin största svaghet i luftrummet, men så blev inte fallet.
Annars så var det en ganska tråkig match att titta på, men med fotbollsögat var det en bra match.
En bra genomförd match av Gerrard och grabbarna.
Lite plus från min sida till Pennant, positiv överraskning för min del.
Nej, Milan gjorde flest mål, Liverpool var det bästa laget - Milan vann matchen.
Rättvist?
Knappast!
Men fotbollen är inte alltid rättvis.
Och.
Vi kommer igen.

image153

Halvporrigt i bussen

Det börjar bli sent nu och tungt är det i ögat.
Nu har jag faan jobbat hela veckan, varje dag och många timmar mer än 40.
Och fler timmar blir det under söndagen, då jag har två uppdrag att utföra innan jag får min prinsessa hem.

image152
Idag (lördag) har jag varit på Liseberg i jobbet.
Lyx säger en del.
Ansvar säger jag.
Över 40 ungdomar från femtioelva olika nationer och lika många kulturer.
Den ena mer ouppfostrad än den andre.
Men det gick bra.
Resorna till och från Göteborg var värst, vilket kackel.
Oavbrutet hela tiden och ett evigt tjatande på att be dem vara tystare.
Missade lite i filmval också, då det var barn med i bussen.
Först "Jalla-Jalla", med problem med dicken.
Naket, tuttar, piskor och dildos.
Lite skämmigt och den ska vara från elva år.
Vad filmen innehöll och handlade om hade jag helt glömt bort.
Det samma gällde nästa film, "Road Trip".
Naket och halvporrigt.
Men även den från elva år, vad ska man göra.
Ungdomarna gillar det ju, men bra för barnen - nja kanske inte direkt.
Men de ska väl lära sig kanske, eller inte - inte än i alla fall.
Vi hade i alla fall tur med vädret.
Det regnade hela resan ner och när vi kom till Göteborg blev det solsken.
Vilket höll sig hela dagen, det var bra det.
Vann lite gossedjur i storlek jättestor som jag givetvis ska ge till lillan.
Hoppas hon blir glad över megaankan och mellangiraffen.
Hon får även såpbubblor att leka med, det blir hon nog mest glad över.
Nu har jag bara fem dagar, av tolv raka arbetsdagar, kvar innan jag är ledig en dag.
Det kan också bli tre, men det vet jag först på torsdag kväll.
Jag hoppas på det såklart.
Dejta skulle sitta fint.
Längtar riktigt mycket till onsdag också som de flesta förstår.
Det ska bli riktigt spännande att följa finalen.
Avspark klockan 20.45: AC Milan - Liverpool FC
FINAL Champions League 2007 (repris på 2005).
Repris i resultatet också då tack!

image150

Jävla tjockis

" Nu är råttet mågat "

Din jävla tjockis eller ska vi kalla dig för fetis eller kanske bara kraftig.
Jaja, större än normalt byggd det är du i alla fall.
Men.
Jag återkommer till dig längre ner.

För bara ett par veckor sedan gjorde jag slut med en kvinna trots att jag gillade henne.
Du kan läsa om det i en tidigare text.
Men omständigheterna kring det hela gjorde det omöjligt för mig att satsa i relationen.
Jag önskade henne lycka till och sa till henne att jag hoppas hon hittar någon man som är tillräckligt stark för att klara av den situationen det hela handlar om.
Hon var ju naturligtvis skitledsen och besviken.
Det fanns drömmar hos henne, stora drömmar, som jag bara sparkade undan med mitt avslut.
Men.
Hon hade inte sorg länge.
För redan nu har hon skaffat sig en ny karl.
Det fick jag reda på i morse.
Kanon.
Underbart.
Jag hoppas verkligen för hennes och hennes dotters skull att detta fungerar och jag hoppas lika mycket på att killen har ett starkt psyke och tål påfrestningar.
För de kommer.
"Smekmånaden" är över på max två veckor, sen är det verklighet.
Jag hoppas för de både tjejernas skull att detta är en lyckoträff.
Jag skulle faktiskt bli riktigt glad för hennes skull om det var så.
Som medmänniska så vet jag vad hon varit med om och hon behöver en stark, trygg karl att luta sig mot.
Det vore riktigt fint om det var så, för jag var inte tillräckligt stark.
Jag har ju liksom nog med mitt eget, i alla fall kändes det så då.
Nej, jag ångrar inte mitt beslut.
Nej, jag är inte bitter på den snabba framfarten.
Jag säger helt enkelt nallekram och lycka till.

I helgen som var hade jag lillan hemma från fredag till söndag.
Jag var arbetsfri helt och hållet, vilket innebar att jag äntligen fick chansen att umgås med prinsessan fullt ut.
Vi hade en underbar helg tillsammans.
Myskväll både fredag och lördag och söndag.
Och en massa bus hela dagarna.
En jäkligt bra familjehelg med andra ord och inget saknades.

Jo, förresten.
På lördag morgon saknade jag min mikro.
Under fredagskvällen när jag skulle värma upp lite välling till lillan så bara small det och det slog gnistor kring den gamla goa kompisen.
Av rena turen var inte prinsessan i närheten och det var heller inget som fattade eld.
Men sladden ur och mikro ut, det var liksom inget annat att välja på.
Och utan mikro med småbarn i huset är ingen höjdare.
Så jag tog tag i saken omgående och köpte en ny jäkel, faan de är ju dyra ju.
Tolv hundra spänn för en mikro av normal kvalité och tre års försäkring, hujedamej.
Men varför klaga.
Nu får ju stumpan sin välling igen.
Och jag säger med falska tårar adjö till en familjemedlem jag haft sedan jag flyttade hemifrån för 15 år sedan. Men det är underbart med nytt också, bara det fungerar.

Ok.
Tillbaka till den där jäkla tjockisen.
Faktiskt så handlar detta stycke om mig själv helt och hållet kan man säga (helt och hållet - finurligt va).
För en vecka sedan var jag och tog hälsoprover.
De visade ju ungefär som jag befarat, en del faktiskt lite bättre än väntat men det fanns även bitar i det hela som var riktigt alarmerande.
Jag har dunderhögt blodtryck.
Kolesterolvärdena var farligt nära diabetesgränsen.
Och jag väger .... på tok för mycket.
Det var så pass illa att företagsläkaren kopplades in akut och efter samtal med min chef så ordnades en hel del åtgärder för att jag ska komma på fötter igen.
Grejen är den att jag inom två år vid fortsättning i samma anda som nu troligen är död.
Alarm med andra ord.
Jag mår ju inte bra med mig själv och har så inte gjort på exakt 15 år och för att få må bra måste jag ner i vikt.
Men jag ser ett steg längre och då tänker jag inte på mig själv.
Hur skulle det gå för prinsessan om hon blev av med sin pappa på detta sätt. Hon behöver mig och hon behöver mig pigg.
DET om något är motivation nog för min del.
Min chef är en bra chef i dessa lägen.
Citat:
- Ta de behandlingar och gör de åtgärder som behövs, men underrätta mig. Självklart ska vi hjälpa till med detta så länge vi kan hjälpa till.
Tack och bock.
Omgående på hälsokontrollen och efter att vi pratat med min chef så ordande sköterskan en träff med dietist och bokade tid hos företagsläkaren. Dessutom fick jag en extra fystimme i veckan av chefen, vilket innebär att jag på arbetstid får träna två timmar per vecka - med betalning.
Avundsjuka uppstod.
Men vad faan.
- Ska vi byta kropp - vilket jävla skitsnack, stötta istället, sa jag argt och reste mig upp och lämnade mina arbets"kamrater" med ryggen vänd.
Självklart gav det dem en tankeställare, för vem faan vill byta till den här jävla kroppen.
De kom och bad om ursäkt på ett seriöst sätt och nu har jag dem med mig istället, nästan så de skulle unna mig tre fystimmar per vecka - eller kanske inte ändå.
Hur som helst.
Jag besökte dietisten för första gången idag.
Det gav motivation.
Det gav såpass mycket att jag tänker göra ett seriöst försök och med hennes hjälp ska kilon trilla. I alla fall är det tänkt så.
Vi gjorde upp ett matschema med tider för måltider och vad som ska finnas med vid dessa tillfällen.
Det var stor skillnad mot vad jag har idag.
Mycket stor skillnad.
Dessutom ska jag träna minst 30 minuter på gym eller på min egen testcykel under två veckor, en gång per vecka.
Låter förjäkla futtigt, men enligt dietisten ska det tillsammans med kosten ge resultat redan på ett par veckor.
Otroligt om det funkar.
Både jag och prinsessan skulle fira med ett knäckebröd.
Jag är helt enkelt FÖR överviktig.
Jag har vetat om det sedan jag var 18 år, nu är jag 32.
Jag har vetat om det men inte gjort något åt det, mer än några sporadiska försök.
Nu behöver jag din stöttning.
Jag vill fixa det här, för jag vill se min dotter växa upp och jag vill må bra när jag går ut på dagarna.
Du kan hjälpa mig.
Istället för att fråga om vi ska ta en pizza så kan du föreslå att vi tar en grillkväll med kortspel.
Det är tydligen bra mat för min del.
Hjälp till med detta och jag är dig evigt tacksam och ge faan i att håna mig för det är inte rätt medicin och du hjälper inte till ett dugg.
Du får gärna käka pizza - men försök undvika det och dricka i mitt sällskap.
Du gör mig och lillan en jättetjänst om du gör på detta vis.
Och du - det är inte roligt om du på skämt frågar om jag vill beställa pizza med dig. Det är tyvärr slut med det nu.
Men som sagt.
Grillar med mera det är helt okej.
Dessutom är det förbannat gott att grilla kött.
Eller hur.
Okej hjälp mig mot 99 kilo nu.
Från idag får det inte finnas några fallgropar, jag måste klara det här.
Annars kan jag vara död om något år.
Prinsessan behöver sina föräldrar, hon behöver sin pappa.
DET är en bra motivation.

Faan för 15 år sedan tränade jag handboll på elitnivå.
Nio pass per vecka plus en till tre matcher.
Jag gjorde bannemej inget annat än åkte tåg, buss, var i skolan, åt mat, tränade och sprang på dass såklart.
Jo jag hade ju ett stadigt fast förhållande.
Det brakade ungefär samtidigt som jag slutade tvärt med att träna.
Men jag käkade lika mycket ändå som jag gjorde när jag tränade.
Snabbt gick det som det gick.
Jävla tjockis.
Degen.
Hur dömer du din feta jävel.
Ja citaten kan radas upp.
Det sista var i samband med den sista seriösa match jag gjorde som fotbollsdomare. Visserligen fick killen som var femton år ett års avstängning från all fotboll, vilket gjorde att han helt slutade med sporten. Men vad är det för tröst när jag själv mådde så dåligt av att veta att jag gjort en kanonmatch och ändå bli kallad för din feta jävel att jag slutade döma fotboll.
Eller ännu värre.
För ett halvår sedan på lillans dagis, hos de större barnen på grannavdelningen.
De stod vid staketet och pekade.
" Kolla vilken tjockis "
Barn ljuger inte sägs det och det var kvitto nog.
Visserligen blev jag arg på dessa barn och tillrättavisade dem såpass att de numera inte säger sånna saker om mig i alla fall. Och troligen har fröknarna hjälpt till med att uppfostra barnen efter den händelsen.
Men om jag är glad.
Knappast.
Du ser ju själv.
Allt det dumma som vi säger till varandra, även om vi "skämtar" ättsar sig fast i själen och man mår piss i år efteråt.
Och då menar jag verkligen piss.
Kom jag inte ihåg det skulle jag inte skriva det här, eller hur.
Hur som helst.
Varför slutade jag spela handboll?
Jag var ju duktig på handboll, varför slutade jag?
Den frågan har jag ställt mig själv massor av gånger.
Fast idag spelar det ju ingen roll.

Idag finns det ingen återvändo.
Jag måste kämpa.
Jag måste få stöd av dig.
Jag får stöd av dietisten, gymledaren, hälsosköterskan, företagsläkaren, chefen, arbetskamraterna.
Ändå känner jag mig ensam.
Men nu jävlar.
NU JÄVLAR!
Den här gången är ensam stark och jag ska fanimej klara den här skiten.
För annars är det slut.
Inget mer:
- Jävla tjockis.

image151

Vad gör du den 23 maj

image138

image150                  image149
ATHEN DEN 23 MAJ KLOCKAN 20.45, 2007

image131 image147
Benitez vinner bänkmatchen - igen?

image130
Gissa om Steven Gerrard är laddad den 23 maj.
Vinner han sin match i matchen mot Kaká så vinner
Liverpool Champions League även 2007.


DET HÄNDE I MAJ 2005 - DU MINNS VÄL?

image140

image132

image133
Sen spikade Dudek igen och Pool vann på straffar du vet.

image135
"Glada" Milanminer efter finalen 2005 och det blir inte bättre 2007.

image136image137image139
Lagkapten Gerrard med pokalen i Istanbul 2005.
image142 image141
Liverpool besegrade Chelsea efter straffar i sin semifinal.
image134          image143
United vann hemma men Milan krossade i Italien och är i ny final mot The Reds.

image145

image148

GISSA VAD JAG GÖR FRÅN KLOCKAN 20.45 ONSDAGEN DEN 23 MAJ?

ATHEN 23 MAJ!!!

José REEEEEEEEEEEINA.... Daniel Agger, Steven Gerrard, Dirk Kuyt, Boudewijn Zenden, Xabi Alonso...

LIVERPOOL SPELAR CHAMPIONS LEAGUE FINAL - IGEN!

Reina räddade två straffar - Petr Cech ingen... The Reds avgjorde efter fyra straffar och det var inte mer än rätt att Kuyt fick skjuta den avgörande straffen.
Hur många meter sprang holländaren under matchen?
Otroligt!

image129
Liverpool jublar efter Daniel Aggers 1-0-mål som räckte till straffar.

Jamie Carraghers försvarsinsats - absolut världsklass matchen igenom.
Carragher var bäst på Anfield denna tisdagskväll.
Denna redan klassiska tisdagskväll.

Fräck frisparksvariant gav Liverpool 1-0 och likaläge i den 22 spelminuten.
Gerrard slår frisparken från vänsterkanten - alla tror på lyft mot Crouch.
Istället en passning efter marken i sidled och dansken Daniel Agger prickskjuter in sitt andra Champions League mål i karriären.

Mållös förlängning trots bra chanser för båda lagen och trots att Kuyt nätade, dock i offsideläge.
Straffar.
Dudek 2005.
Reina 2007.

Anfield Road kokade och grannarna skickade sms och frågade om jag fastnat under något eftersom jag skrek så.
Lugnt.
Inga fallna hyllor här inte.
Allt är som vanligt.
Liverpool FC spelar final i Champions League.
Athen den 23 maj 2007 klockan 20.45.

image128

Boom boom 2

image128image127

- If we play to our best, we will win, säger Rafael Benitez till BBC.

Skönt att höra att managern tror på sina mannar, men konstigt vore väl annars.
Det är hans jobb att säga så där.
Fast grejen är den:
Raffa har rätt.
På Anfield är Liverpool grymt starka och Chelsea måste spela riktigt bra för att besegra hemmalaget.
Men.
Med 1-0 i bagaget från i onsdags så kommer ett mål av Londonlaget att räcka till Athen, tyvärr.
Liverpool kommer troligen att vinna dagens match, antingen med 1-0 och det blir förlängning eller med 2-1 och Chelsea går till final på bortamål. Di blåe släpper inte in mer än två bollar på 90 minuter idag.
The Kop kommer att göra sitt - lyssna extra på publikstödet ikväll.
Frågan är om det räcker hela vägen till Grekland.
Jag vill tro det.

Ni som håller på Aston Villa, Bolton eller Newcastle - ni kan ju bara drömma om den här scenen för hit kommer ni aldrig.

Ikväll, tisdagen den 1 maj, klockan 20.45 (svensk tid) är det avspark på Anfield, Liverpool tar emot Chelsea i den andra och direkt avgörande semifinalen i Champions League.
I potten ligger en plats i finalen som spelas den 23 maj i Athen.
Chelsea har 1-0 att gå på från den första matchen.
TV 6 sänder matchen med uppsnack från klockan 20.30.