Av ren Vilja

Stort GRATTIS Mikael och Magdalena Dahlgren...

I morse vid 09.30-tiden kom Vilja och enligt rapporter från den stolta pappan så gick allt bra - underbart...

GRATTIS!

25847-103

Johansson tvingas lämna UEFA

25847-31
Lennart Johansson visar stolt sin present från UEFA på hans 70-årsdag, idag är han inte längre president men å andra sidan är han 77 bast nu och Platini kan ta över. Foto: Dennis Johansson

Hösten 2005 fick jag den stora öran att träffa presidenten av UEFA vid en intervju på hans kontor under läktaren på Råsunda Stadion i Solna, Stockholm.
Jag reste från Karlstad vid femtiden och mötet var satt till 10.00-10.45. Jag hade fått 45 minuter med Europas mäktigaste fotbollsledare - stort...
I foajen mötte jag hans hustru med hunden och hans sekreterare tog emot och visade mig in.
Lennart Johansson visade sig vara en morfar ända ut i fingerspetsarna, en helt vanlig människa med andra ord. Och han tog sig tid med mig, mycket mer än vad vi bokat.
45 minuter byttes snabbt ut mot 78 minuter och intervjuen i sig blev väl sådär, men häftigt och nervöst var det.
Nu har han tvingats gå i pension och forne franske stjärnspelaren Michael Platini tar över taktpinnen i Europeiska Fotbollsförbundet - till FIFA-basen Blatters stora förtjusning...
Låt oss se var svensk fotboll balkar nu då, för onekligen har vi haft en fördel av att ha Johansson vid rodret.
Men nu får han i lugn och ro rasta sin hund och heja på barnbarnen när de spelar fotboll på Kanalplan.
Lennart Johansson ÄR Sveriges störste ledare genom tiderna.
Tack för att du tog dig tid med mig.

För inte så länge sedan träffade jag en 30-årig tjej via en kollegas vän. Hon är bosatt i Karlstad och har en dotter på snart åtta år.
Hon är både trevlig, söt och go - men framförallt är hon trovärdig i det hon gör och säger.
Vi kommer att göra ett allvarligt försök och vi tycker båda att det känns bra.
Så ni som sa att det kommer att komma ett ljus ur mörkret - ni hade rätt och tack ni som stöttat och stöttar mig genom den svåra personliga krisen som jag ändå har fått uppleva och kommer att få bära med mig i framtiden i form av en "ryggsäck". Ni är alla så goa och ni som känner att ni är en av de bästa ta åt er.

För övrigt pratade jag med Dala idag och det har ännu inte kommit någon Vilja - men nu spelas det på stopptid, så snart bör hon se dagens ljus. Lycka till!

Någon som vet något om någon bra musikal eller stooor konsert som ska sättas upp i Sverige under våren? Vore kul att åka på något sånt snart...

Hon hade rätt

Tänk hon hade rätt i höstas när hon sa att jag "definitivt var värd någon bättre än henne..."

Jag är benägen att hålla med i varje ord - även om det är en utopi att påstå något annat efter vad som hänt o s v... Det är ju ingen överdrift heller om man säger att det kan inte vara svårt att vara bättre, men det är ju i och för sig min egen åsikt... Men med tanke på vad som varit och är så kanske någon eller ett par håller med i detta fall...

Nu är hon där i alla fall - och hon vinner med ett helt marathonlopp, om inte mer...
Skynda långsamt, men bra känns det...

Bra start

Bra start på 2007...

Träningen, bättre rörelse på veckorna, mindre braller, bättre kost och dryck har gjort att jag mår en aning bättre, hittills i alla fall. Men visst känns det bra att ta hand om sig själv en aning...

Jag har många nyårslöften som ska infrias detta år, som du kunde läsa tidigare... En del enkla men även en del riktigt svåra...

Dock har jag redan infriat ett av dem och flera andra är på G - år 2007 har startat bra...

"Jag ser ett ljus i horisonten" - underbart...

25847-100  25847-102

Ps. När kommer Vilja?

Läge

Kanske vore det läge att skriva något här igen...

Självgodhet

Idag är det min födelsedag - jag säger Grattis till mig själv...
Självgodhet, något man får unna sig emellanåt - eller hur...

2007 - ÄNTLIGEN!!!

25847-106
Det står: "Happy new year" om du kollar riktigt noga ;-)


ÄNTLIGEN...
- kan 2006 läggas åt sidan och ett nytt år har öppnat dörren - nu är det framtiden nu är det 2007!

År 2006 har varit det tuffaste och mest ledsamma året i mitt liv.
Det har präglats av tragedier, psykiska påfrestningar, otrohet, sorg, ilska och en himla massa andra hemska och negativa ord.

Det har varit död, separation, svek, sjukdom, ensamhet och depression.
Likväl som jag haft det jobbigt har jag också fått upp ögonen får många detaljer i och kring mitt liv.
Vänskap - på både gott och ont.
Det enda jag kan säga är att allt skedde på rätt sida nyår - 2006 ett hemskt år.

- 2006 var också året då jag tog mig modet att flyga vid tre tillfällen - till och från Istanbul och med stridsplan från 1940-talet över Dalarna.

- Det var också året då jag var färdigutbildad journalist och tog mig mod (för familjens skull) att jobba i Dalarna, ensam på en lokalredaktion.

- Det var även året då jag inte längre var fotbollstränare (för familjens skull) utan enbart jobbade som speaker - bland annat i Allsvenskan och en U-21 herrlandskamp.

- 2006 var ett upptäkternas år - dock mest på det onda och svekfulla sättet.

- Men det var också året då man fick komma till på flera ställen, eller i något fall - nästan i alla fall.

- 2006 var första året lillan fick fira både födelsedag och julafton utan båda sina föräldrar på plats.

- Speakulationernas år helt enkelt - men också detektivpräglat år, både privat och i arbete.

- Konstaterandets år - kvinnan är en hemsk varelse, kvinnan är en ond varelse, kvinnan är en egoistisk varelse, kvinnans tankeverksamhet sträcker sig lika långt som till näsans och munnens lukt och smaklökar - kort sagt - kvinnan är egentligen en underbar varelse.

2007, kan BARA bli bättre och det ska det bli också - för det blir året då:
- allt löser sig till lillans bästa...
- vi får vara friska (hoppas jag)...
- den nya kvinnan i mitt liv uppenbarar sig (vilket hon förhoppningsvis redan gjort)...
- jag och lillan flyttar från helvetet på parken...
- jag får det jobb jag vill ha och förtjänar...
- jag börjar träna regelbundet - men bara för mitt eget välbefinnande...
- jag börjar äta sundare...
- jag avvecklar mitt snusande och slutar helt...
- jag dricker inte längre sötdricka, typ cola, fanta osv...
- jag unnar mig max en pizza/kebab per månad...
- lillan börjar gå regelbundet på barnaktiviteter och får mycket motorikträning och stimulans...
- blir helt enkelt det år jag kommer minnas som ett av de bästa i livet...

Det blir en hel del att leva upp till, men inget av det är omöjligt - det gäller bara att se ljuset i horisonten...

GOTT NYTT 2007 - MÖJLIGHETERNAS ÅR!!!

25847-107