Svaret på "saftbladet"

Rättelse

Det var Jocke från Arvika som ska ha kredit för den fina bilden som ses här nedan från Molkoms folkhögskola. Jocke går också journalistiklinjen och "we love you to".

Robert - du är bara för gosig, mannen

Mannen från Kronoparken i Karlstad, Robert - går det att inte gilla denna man?
Jag är inte alls säker på att det är han som skrivit den här lappen som får stor publicitet på Molkom folkhögskolas startsida på hemsidan. Texten, orden, det låter som Roberts - det behöver inte vara så, men... Detta är varför "we (I) love you", mannen...

25847-41
Foto: Molkoms folkhögskola

Jodå det gick

Det gick, det finns inget som förvånar i dagens läge längre. Jag ska iväg med bilen för nionde gången nästa vecka och det hela handlar om att byta ett lås.
Ganska trist såpa, men ändå en soppa (såpa).

Flyttar på tisdag

25847-19På tisdag den 1 november går flyttlasten till Karlstad och "förorten" Kronoparken. Det är mycket att stå i dessa dagar och det känns som man aldrig blir riktigt färdig.
Lite synd också att det är på en tisdag med tanke på att de flesta som man trodde skulle ställa upp som bärhjälp jobbar, men men det får lösa sig ändå.
Inte har Lennarts bilservice gjort klart sitt arbete heller och det finns ju bara inte, vilket tafatthet...
Jag tror aldrig bilen kommer bli riktig igen, som den var innan inbrottet i Molkom.

Apropå Molkom, jag tror flera medlemmar i vår klass har gjort uppror den här veckan, jag har gjort det och jag vet att fler gjort likadant.
Vi betalar pengar för vår utbildning - då ska vi inte hålla på en hel vecka med trams som New Age och massage, det är ju skrämmande dåligt.
Jag vill bli journalist inte bagare!

Svenskafans.com

Nu börjar jag snart skriva för svenskafans.com, det ska bli spännande. Jag kommer att rikta in mig på att följa mitt favoritlag sedan de tog hem UEFA-cupen 1982, IFK Göteborg.
Gå in på svenskafans hemsida och följ Änglarna.

25847-40

Sveriges värsta bilreparatör

Imorgon lämnar jag in min bil för sjunde gången, snacka om följetång.
Det börjar bli lite väl tjatigt.
Kan det bli en åttonde?

Waterloo bäst i Europa

Ikväll (lördagen den 22/10-05) röstades "Waterloo" med ABBA fram som tidernas bästa schlagermelodi vid Schlager-EM:s 50-års firande i Köpenhamn. Tvåa kom "Volare" och trea "Hold me now".
ABBA med Annefrid, Agneta, Björn och Benny medverkade inte i Köpenhamn, men skickade bud att de var stolta över att Waterloo givit sådan genomslagskraft Europa och Världen över.
Budet meddelade oss svenskar att vi skulle vara stolta och det är faktiskt så att man själv känner sig som en vinnare.
Sverige med ABBA är bäst i Europa.

25847-39
Agneta Fältskog slickar i sig segerns sötma
Foto: google.se

25847-38
ABBA med Waterloo röstades ikväll fram som tidernas schlager
vid Schlager-EM:s 50-årsgalan i Köpenhamn
Foto: google.se

QBIK i Allsvenskan även 2006

25847-23 QBIK spelar allsvenskt även nästa år.

Trots storförlust i sista omgången med 5-1 borta mot Linköping, säkrade idag QBIK spel i allsvenskan även nästa säsong. Det blev en rysare då AIK sent kvitterade mot KIF Örebro i Örebro, dock klarade KIF hålla undan och matchen slutade 1-1. Resultaten gav QBIK den allsvenska platsen med en poäng till godo på AIK, som spelar division 1 kommande säsong, likaså Själevad som förlorade borta mot Mallbacken.

Det var en fin fotbollsdag för Värmland idag, Mallbacken vann idag med 4-2 hemma mot Själevad och Degerfors hemma mot Falkenberg spelade oavgjort 2-2. DIF säkrade därmed spel i Superettan till nästa säsong.

Glädjande besked lämnades till publiken i Umeå mitt under pågående match, brasilianskorna Marta och Elaine stannar i damallsvenskan. De har skrivit på ett 1-års kontrakt med Umeå IK, som vann dagens match mot Malmö FF med 3-1. Laget hade ju redan förra helgen säkrat SM-guldet på Tingvalla IP i Karlstad.
Damallsvenskan kommer växa sig ännu starkare. AIK och Själevad byter plats med Bälinge och Jitex som tar steget upp. Heta derbyn i damallsvenskan nästa år: QBIK-Mallbacken, Göteborg-Jitex, Djurgården/Älvsjö-Hammarby bara för att nämna några.

Grattis QBIK, Umeå och Degerfors!

25847-9 
Foto: qbik.se
Anm: 2/3 av ledarna utbytta under säsongen. QBIK i damallsvenskan även
säsongen 2006.

Det handlar om mig

Hittade dessa frågor på en annan blogg och tvingades kopiera och svara på frågorna, allt för att fördriva tiden på denna hårda skoldag.
Håll till godo, hahaha


  1. Vilket datum är du född? 2 januari 1975
  2. Vad är ditt fulla namn?  Dennis, Mikael, Valentin, Henry Johansson
  3. Vad har du för smeknamn? Dempa
  4. Bästa egenskap och varför? Omtänksam, tror jag 
  5. Sämsta egenskap och varför? När mitt dåliga humör kryper fram
  6. Är du nöjd med ditt utseende? Oftast inte
  7. Vem beundrar du mest? Min mor som stått ut med mig och min morfar avgudade jag
  8. Vilken person, död eller levande, skulle du vilja äta middag med? Morfar
  9. Vems liv skulle du vilja ta över för en dag? Otroligt svår fråga. Men den energin som min mor visar upp och hennes tålamod måste jag testa. Hon är enorm med sin energi. 
  10. Vad värdesätter du mest i en vän? Tillit, omtänksamhet är inte heller fel, skratta ihop är skönt 
  11. Är du svartsjuk i en relation? Brukade vara det som yngre, men min sambo, Johanna, litar jag otroligt mycket på och skulle jag få för mig att hon går bakom ryggen så skulle det ändå inte funka.
  12. Vad hoppas du att du gör om 10 år? Jag jobbar som journalist, bor tillsammans med min familj i sött litet hus.
  13. Vad har du för favoritskådespelare? Flera, Julia Roberts, Denzel Washington m.fl.
  14. Vilken är den bästa boken du har läst? svaret kommer, glömt titeln men inte handlingen 
  15. Vad har du gjort den senaste veckan som har gjort dig stolt? Intervjuat UEFA Presidenten Lennart Johansson under 75 minuter i Stockholm. 
  16. Vad gör dig ledsen? Att jag missar så mycket av den härliga tid som det är när min dotter nu växer upp, hon är tio månader och jag vill ha mer tid med henne. När jag säger något som gör andra personer ledsna, det gör mig också ledsen - för jag är ingen elak person. 
  17. Vad gör dig glad? När min dotter, Lovisa, sträcker sin små armar mot mig, ler och säger "papap". 
  18. Vad ska man göra för att imponera på dig? Vara sig själv. 
  19. När var du kär senast? Nu, i Johanna såklart 
  20. Vad skulle du vilja ändra i ditt liv, om något? Mer tid med min dotter önskar jag mig 
  21. Om du skulle behöva emigrera, vilket land skulle du flytta till?  Otroligt svår fråga, men England eller USA (det finns ju fina platser där också) kanske.
  22. Finns det något du önskar att du inte hade gjort? Absolut, men inget jag vill skriva här
  23. Hus eller lägenhet?  Jag vill ha en egen liten mysig villa
  24. Är du rädd för att åldras?  Ibland
  25. Vilket är ditt drömjobb?  Journalist
  26. Drömboende?  En villa med familjen ensamma vid en liten sjö med morgonsol mot huset. Vakna på morgonen se dottern hoppa i plurret från den privata bryggan där jag sitter och läser morgontidningen och tar en kopp kaffe. Fåglarna kvittrar och solen blänker i det stilla vattnet. Vi har grannar, men bor ändå så pass privat och utan insyn att det går att göra som bara jag vill.
  27. Har du någonsin varit allvarligt skadad? Nja inte så allvarligt kanske, men armbågen på vänster arm har varit bruten och höger tumme (högerhänt) vållade ju vissa problem i vissa situationer.
  28. Drömpartner och varför?  Min Johanna. Hon är ju mamma till min underbara dotter, Lovisa, och jag vill att vi ska få en fin framtid tillsammans alla tre (kan ju bli fler barn =).
  29. Vad är viktigast, snäll eller snygg? Snäll
  30. Vad gör dig rädd? Det är mycket det, men för att nämna några saker som jag direkt kommer på: ormar, höjder och när jag inte kan få tag på Johanna (kan ju ha hänt något).
En del svåra frågor, men jag har svarat så ärligt jag kunnat på allt. Där fick du en inblick om mig och mina framtidsdrömmar.
Sköt om dig!


Stina kör sitt eget race

Stina Samuelsson är karlstadtjejen som går journalistiklinjen på Molkoms Folkhögskola. Hon går sin egen väg, kan man säga.
Jocke och övriga vill lyssna på ballader och i synnerhet Roxette med "crash, boom, bang". Men Stina sätter sig emot och vill spela Guns n Roses istället.
Hon är tjejen som går sina egna vägar, med sylvassa kommentarer och härliga inlägg om bandet "Massgrav". Hon är tjejen använder ordet "kuk" vid fler meningar än vad som existerar och får det ändå att låta så fint.
Jocke spelar "No limit" med 2 unlimited istället för Roxette, bara för att trotsa Stina och hon kontrar med att det säga att det låter "kukigt", men ändå med glimten i ögat.
Stina kör sitt eget race...

25847-37
Stina Samuelsson går sin egen väg...
Foto: Molkoms FHS


"Jag ångrar ingenting"

På onsdag den 26/10 släpper Lena Philipsson sin nya platta "Jag ångrar ingenting". Som tidigare är det Thomas "Orup" Eriksson som skrivit texterna.

25847-35 Foto: google.se
Lena Ph, det gör inte ont längre


Femte gången gillt

I morse lämnade jag in bilen till skojaren som förväntas laga den. För femte gången, kan det bli klart denna gång? Han är en skojare och betalt fick han ju första gången, så jag är ju tvungen att gå dit tills bilen blir klar. Idag ska låset lagas och skulle jag se någon pilla med låset efter detta vet jag inte vad som skulle hända, men förbannad skulle jag bli i alla fall.
Men, jag har lärt mig att inte ropa hej förrän bilen är uthämtad i helt format. Lennarts bilservice kommer garaterat inte få något mer besök av mig, nästa gång bilen krånglar. Bäst till ligger Tommy som har bilverkstad i anslutning till OKQ8 i Kil, han är bra och gör jobbet som det ska göras.
Inte som fjanten på intustriområdet i Kil - han är och förblir en nolla.

Robo faller för grupptrycket?

Det är fredag morgon och bredvid mig sitter Robo och drar lögner med sina rådjursögon. Denna grabb från Karlstadförorten Kronoparken påstår att han ser Paradise Hotell enbart för att hans kompis Calle vill det, vad ska man tro om det.
Det första Robo gör när han öppnar datorn är att läsa nöjessidorna på aftonbladet.se, om just hotellet. Robo kan inte dölja sin pilskhet och drömmer en hel del om den nya tjejen Plosjö, som för övrigt undertecknad har en tidigare bekantskap med.
Robo fick mig att få upp ögonen för hotellet, nu när Plosjö är med bör jag ju se minst ett avsnitt. Det kan jag tacka Robos pilska utstyrsel för.

25847-34 Foto: google.se
Natacha Peyre och Marie Plosjö (höger) var i alla fall vänner
innan Paradise Hotel.

På fredag är det Marta

I morgon fredag sänder TV en dokumentär om damallsvenskans publikmagnet, brasilianska Marta (18), berättade Sportnytt på SVT. Programmet börjar klockan 19.30 på SVT 2.

25847-24 
Marta direkt efter SM-guld segern på Tingvalla i Karlstad 15/10-05
Foto: Dennis Johansson

Alba sexigast i världen

Jessica Alba har i senaste numret av Slitz utsetts till världens sexigaste kvinna.
Hur många deltog i den undersökningen? Vinnaren kan ju diskuteras.

25847-33

Lillen på hockey

25847-14 Foto: google.se

Händer det eller (klassisk Callefras), när Lillen går på hockey är han inte riktigt på plats ändå. Eller vad sägs om följande floskel:

" det ser halkigt ut " (när flertalet FBK-spelare får felskär i första perioden, avd. is är halkigt)

Detta Brynäs-fan gladde sig åt FBKs 4-1 seger i tisdags, (avd. tippa emot ditt favoritlag).

Det är alltid en fröjd att se på ishockey med en grabb som Lillen, det dyker ständigt upp nya grodor som bara inte finns och bara måste skrattas åt. Vill du ha roligt en hockeykväll, ta med Lillen - gärna med ett par öl i kroppen - druckna under så kort tid som möjligt.
Då är det garanti för att det blir roligt.

Presidenten tog sig tid

Reste igår (tisdagen den 18/10-05) till Stockholm för att träffa en av världens mäktigaste svenskar, UEFA (Europeiska fotbollförbundet) presidenten Lennart Johansson.
Väl framme i Solna och vid Råsunda Stadion gick jag in hos Svenska fotbollförbundets kansli och anmälde min ankomst. Jag fick vänta en kort stund och blev sedan visade till en annan entré. Där stod Johanssons sekreterare Mia Lindberg och tog emot. Hon visade mig vidare in till presidentens kontor som var ljust och IKEA-inspirerat och jag kände att jag började handsvettas, nu kom nerverna verkligen fram. Jag träffade först hustrun Lola och makarnas hund Lisa (13 år), innan jag till sist fick ögonkontakt med Johansson själv, som satt vid sitt skrivbord och gick genom posthögen på 30 centimeter i höjd. Han reste sig, hälsade mig välkommen och sträckte fram sin hand, jag hann fatta besinning och torkade snabbt av högerhanden på mina jeans och klämde till.
Nu var jag officiellt på plats och skulle utöva ett jobb, en intervju som ska utmynna i ett reportage, skärpning Dennis, skärpning.
Mia frågade om vi ville ha en kopp kaffe och presidenten följde på - "skulle det smaka bra med en kopp"?
Snabbt svarade jag artigt, ja tack (har nog aldrig varit så artig och väluppfostad som jag var igår). Och följde upp med att fråga om det gick bra att jag använde bandspelare vid intervjun och det gick ju bra, som tur var.
Snabbt plockade jag fram "skolans" klumpiga stora bandspelare och mikrofonen med fem meter lång sladd och lade allt på bordet, presidentens bord (jag skämdes över materialet, men vad skulle jag göra).
Mia gick för att hämta varsinn kaffe och när hon kom tillbaka så startade jag intervjun.

- Öh, jag tänkte att du kanske ville berätta om din barndom, du är uppvuxen i Bromma, har jag förstått?

Under 75 minuter (!) hade vi ett trevligt samtal där han berätta om det mesta han varit med om. Det var ett möte att minnas lång tid framöver. Mötet med den trevliga och sympatiska UEFA presidenten Lennart Johansson.

Det var en stor dag för mig personligen.

25847-32 Foto: google.se
UEFA presidenten Lennart Johansson (76 år, 5/11-05)

Vänner?

Hur går man tillväga när kompisar inte håller med i vått och torrt. Micke i Stockholm tyckte jag gick väl hårt åt "verkstadsgöbben" och började argumentera mot i diskussionen.
Han kan ju dra något gammalt över sig, det råder ingen tvekan om den saken.
Han är numer ute på hal is och tänker bara med slangen. Kom ner på mattan igen, Micke, du mår bättre om du inte trackar ner på oss andra. Vi vill ju hälsa dig välkommen till Värmland nästa gång också, mannen.
Pözz i jömsken...

QBIK, QBIK, QBIK...

Det är tacken det... Skyll på andra när det finns stora brister i den egna organisationen.
Dags för en mycket bra förklaring och ursäkt... Läge för det, liksom...

Nu är jag förbannad!

Bojkotta Lennarts Bilservice i värmländska Kil, hans bilverkstad är ett enda stort fiasko!!!

Efter bilinbrottet i Molkom för cirka en månad sedan har det bara varit strul och åter strul, orsaken är en impotent minigubbe som driver en bilverkstad i Kil.
Jag fick ett kompistips om att denne Lennart skulle vara duktig och dessutom inte ta ut åckerpriser, nu vet jag varför det är så billigt. Lennarts bilservice är ett enda stort fiasko!
Idag lämnade jag in bilen för fjärde (!) gången, med samma fel och det skulle återigen åtgärdas under dagen.
Men, när jag sedan på sena eftermiddagen ska hämta ut bilen så skyller gubben på att han inte fått det förbannade låset. Ett lås som han i torsdags sa sig ha fått in och det skulle åtgärdas i fredags redan (det vill säga tredje gången jag var där, för samma fel). Vilken jävla bluffgöbbe!
Fundering - kan jag lämna in bilen på Scanauto och de åtgärdar samtliga fyra fel återigen, för att vara på den säkra sidan, och de skickar räkningen till bluffgöbben? Seriöst, ska jag verkligen behöva betala för den här typen av service, jag blir så jävla arg och besviken.

För det första till er som skadade bilen: Ge fan i andras egendom!!!
För det andra till bluffgöbben: Gå i pension och skaff ett liv - du är en stor jävla nolla!!!

Möter UEFA presidenten

25847-30 Foto: google.se
Lennart Johansson (mitten) delar ut priser till
lyckliga Liverpoolspelare efter vändningen med
stort V i Champions Leauge.

I morgon tisdag klockan 05.30 bär det av till Sveriges huvudstad Stockholm. Målet är Solna där nationalarenan Råsunda Stadion ligger och där Svenska Fotbollförbundet har sitt säte.
Jag har fått äran att under en timmas tid intervjua fotbollseuropas mäktigaste man, Lennart Johansson UEFA presidenten.
På Molkoms folkhögskola jobbar vi med reportage och jag har valt att skriva om Lennart Johansson, dock vet jag inte riktigt ännu hur jag ska vinkla mitt reportage.
Med spänning ser jag fram mot detta möte som "fotbollsidiot" jag är, det ska bli en stor ära.

På samma resa passar jag även på att få en intervju med Tommy Söderberg om hans relation med Johansson. Det ska bli häftigt.

Det råder ingen tvekan om den saken

Sitter nu och har genomgång i ämnet photoshop, snart har tre timmar passerat. Så jäkla trist det vara, men kan vara bra att kunna i framtiden.
Problemet är nog att jag inte är så värst intresserad i ämnet och därför blir det så jäkla trist. Tre timmar har passerat och det återstår bara fyra och en halv dag av ämnet photoshop... du hör ju själv hur kul det ska bli.
Jag för min del har ju lite tur i oturen, trist att missa så mycket - men roligt att få åka till Stockholm och intervjua UEFA presidenten Lennart Johansson. Jag missar två dagar photoshop och tappar i kunskap, då de andra i gruppen får träna och få lärarhjälp.
Kan vara roligt att kunna photoshop, men jäkligt trist att lära sig.
Calle, som sitter bredvid, tycker troligen på samma sätt som mig. Han har ännu inte slagit upp sidan för photoshop. Han läser bara en massa snusk på aftonbladets hemsida, Elita tror jag bestämt han dregglar över.
Nästa vecka blir inte bättre den - en hel vecka med "må bra" grejer, visst låter det givande och roligt...

Bilder på Umeå IK efter guldmatchen i Karlstad

UMEÅ IK SM-GULD, 15/10-05 på Tingvalla IP i Karlstad efter 4-0 mot QBIK

25847-29 
Malin Moström är så här glad efter guldmatchen!
Foto: Dennis Johansson

25847-28 
Direkt från guldsången i Umeå IKs omklädningsrum, med på bilden finns
bland annat Anna Sjöström, Elaine (bugar sig), Malin Moström & Marta.
Foto: Dennis Johansson

25847-27 
Elaine, Moström, Marta och Karolina Westberg hämtar andan mellan
jubelscenerna!
Foto: Dennis Johansson

25847-26 
Guldjubel från Umeå IKs omklädningsrum, Moström, Marta, Westberg m.fl.
Foto: Dennis Johansson

25847-25 
Marta var strålande glad efter matchen, hon stod själv för två av målen.
Foto: Dennis Johansson

Sista hemmamatchen för QBIK

25847-23 Imorgon spelas sista hemmamatchen för QBIK i damallsvenskan 2005. Frågan är om det blir spel där även nästa säsong.
Umeå IK kommer till Karlstad för den direktsända TV-matchen, sändningen börjar klockan 15.30 i TV4.

I samband med denna match gör jag min sista match som speaker och att få avsluta säsongen på detta sätt blir en nervös höjdare.
Nedan kan du läsa samtliga matcher jag varit speaker i under säsongen 2005. Jag frågar mig själv om det blir någon fortsättning nästa säsong - QBIK avgör, blir mitt svar.

Speakermatcher 2005:

17/  4 QBIK - Linköping 1-3 (Damallsvenskan)

  8/  5 QBIK - Mallbacken 0-1 (Damallsvenskan)
15/  5 QBIK - Kopparberg/Göteborg 0-4 (Damallsvenskan)

  3/  7 QBIK - Malmö FF 0-2 (Damallsvenskan)
17/  7 QBIK - AIK 2-1 (Damallsvenskan)
20/  7 Sverige - Norge 1-3 (Invigningsmatch i Open Nordic Tournament damer U-21)
26/  7 USA - Norge 4-1 (Finalen i Open Nordic Tournament damer U-21)

  6/  8 QBIK - Sunnanå 0-2 (Damallsvenskan)
24/  8 QBIK - KIF Örebro 0-6 (Damallsvenskan)

  7/  9 QBIK - KIF Örebro 3-1 (Svenska Cupen kvartsfinal)
18/  9 QBIK - Hammarby 4-1 (Damallsvenskan)

  2/10 QBIK - Djurgården/Älvsjö 0-6 (Svenska Cupen semifinal)
15/10 QBIK - Umeå 0-4 (Damallsvenskan) (tillagt efter matchen)

Det har varit roligt, trots att det ibland skett någon incident. Ingen har i alla fall klagat på speakerjobbet, bara texterna ibland =)
Fortsättning följer...

Nästa speakeruppdrag som är uppbokat är under IF Kil Cup, inomhusturnering i november-december.

Heta ligamatcher 2005/06

När spelas de heta ligamatcherna runt om i Europa? De flesta kan du dessutom se på TV.

Vi startar från 23 oktober 2005:

Med reservation för ändringar p.g.a. t.ex. Europaspel och Landskamper.

23/10-05 England: Newcastle-Sunderland (hett derby i norra England)
23/10-05 Holland: PSV Eindhoven-Ajax (de två bästa? gör upp i Holland)
23/10-05 Italien: Roma-Lazio (glödhett Rom-derby)
23/10-05 Spanien: Real Madrid-Valencia (toppmatch)
29/10-05 England: Tottenham-Arsenal (alltid ett hett Londonderby)
30/10-05 Italien: Milan-Juventus (de två största i Italien)

  5/11-05 England: Aston Villa-Liverpool (flera vänner håller på Villa, jag på LFC, hög puls)
  6/11-05 England: Manchester United-Chelsea (behövs ingen närmre presentation)
  9/11-05 Spanien: Deportivo La Coruna-Real Madrid (toppmöte?)
20/11-05 Spanien: Real Madrid-Barcelona (en av jordens hetaste fotbollsmöten)

11/12-05 Italien: Inter-Milan (Milano kommer koka och Italien stå stilla)
18/12-05 England: Arsenal-Chelsea (slaget om London?)
26/12-05 England: Liverpool-Newcastle (LFC=mitt lag, Newcastle håller vänner på. Het match i soffan?)
28/12-05 England: Everton-Liverpool (ett av de två viktigaste datumen, det andra är returmötet. Glödhett!)

  3/  1-06 England: Arsenal-Manchester United (varmt i januari?)
  8/  1-06 Spanien: Espanyol-Barcelona (derbyt i Barca är alltid ett hett möte)
14/  1-06 England: Manchester City-Manchester United (behövs det sägas mer?)
21/  1-06 England: Manchester United-Liverpool (så klassiskt tufft det kan bli)

  4/  2-06 England: Chelsea-Liverpool (Liverpool vann i CL semifinalen 2005, sura Chelsea?)
12/  2-06 Italien: Inter-Juventus (tungt möte i Serie A)
12/  2-06 Spanien: Valencia-Barcelona (tuff toppmatch)
26/  2-06 Italien: Lazio-Roma (det gödheta derbyt om Rom)

  5/  3-06 Spanien: Barcelona-Deportivo La Coruna (tuff match för Barca?)
  5/  3-06 Spanien: Real Madrid-Atletico Madrid (slaget om Madrid, årets match för Atletico)
11/  3-06 England: Arsenal-Liverpool (kan gälla andra platsen i ligan?)
12/  3-06 Holland: Ajax-PSV Eindhoven (ligatiteln på spel?)
12/  3-06 Italien: Juventus-Milan (tungviktsmötet i Italien, ligasegern på spel?)
12/  3-06 Spanien: Valencia-Real Madrid (het match, ligatiteln på spel?)
18/  3-06 England: Newcastle-Liverpool (vänskapen hemma på spel, LFC mitt lag)
18/  3-06 Tyskland: Bayern München-Schalke 04 (avgörs ligan här?)
25/  3-06 England: Liverpool-Everton (årets hemmamatch måste vinnas!)
26/  3-06 Spanien: Real Madrid-Deportivo La Coruna (toppmöte?)

  2/  4-06 Spanien: Barcelona-Real Madrid (Fotbollsslaget i Spanien, världen står stilla)
  8/  4-06 England: Manchester United-Arsenal (bråk i spelartunneln? Norra England kokar)
15/  4-06 Italien: Milan-Inter (Milano derby, Italien står stilla! En av mina drömmars match att se live)
16/  4-06 England: Aston Villa-Birmingham (Derby, ett av Englands hårdaste matcher - utanför planen)
17/  4-06 England: Sunderland-Newcastle (det heta derbyt i norr)
22/  4-06 England: Arsenal-Tottenham (anrika klubbars kamp om London)
29/  4-06 England: Chelsea-Manchester United (Bron kokar, se 6/11-05)
29/  4-06 England: Liverpool-Aston Villa (otroligt het match - i alla fall hemma)

  7/  5-06 Spanien: Barcelona-Espanyol (det heta Barcelonaderbyt, årets match för Espanyol)

Med reservation för ändringar p.g.a. t.ex. Europaspel och Landskamper.


25847-17
Henke Larsson är het i Europa - är han lika het i Barcelona?
Larsson behöver speltid - Sverige behöver Larsson i VM!

Inför Tyskland 2006

Följande länder är kvalificerade för nästa års VM i Tyskland:

Angola (Världsranking: 65)
Argentina (3)
Brasilien (1)
Costa Rica (19)
Ecuador (33)
Elfenbenskusten (50)
England (11)
Frankrike (6)
Ghana (62)
Holland (2)
Iran (18)
Italien (13)
Japan (16)
Kroatien (24)
Mexiko (5)
Paraguay (34)
Polen (17)
Portugal (9)
Saudi Arabien (28)
Serbien-Montenegro (48)
SVERIGE (10)
Sydkorea (26)
Togo (54)
Tunisien (23)
Tyskland (15)
Ukraina (39)
USA (7)

Totalt: 27 länder 

Uppdaterad: 13/10-05
Källor: aftonbladet.se och fifa.com

Lista på fotbollsmatcher att minnas

Här följer en lista på de tio högst rankade matcherna jag sett på plats:

  1. IFK Göteborg - AC Milan 2-1 (1996, Göteborg)

  2. Sverige - England 1-0 (2004-03-31, Göteborg)
  3. IFK Göteborg - AC Milan 0-1 (1993, Göteborg)
  4. Sverige - Skottland 2-1 (1997-04-30, Göteborg)
  5. IFK Göteborg - PSV Eindhoven 3-0 (1993)
  6. Sverige - Italien 1-0 (1998-06-02, Göteborg)
  7. IFK Göteborg - Bayern München 2-2 (1995, Göteborg)
  8. Sverige - Portugal 2-3 (2002-10-16, Göteborg)
  9. Sverige - Holland 2-2 (2004-08-18, Solna)
10. Norge - Sverige 0-0 (2002-04-17, Oslo)

On onsda bär dä av te hövvestan

25847-22
Henrik Larsson, Zlatan Ibrahimovic & Marcus Allbäck jublar ikapp

På onsdag packar jag min lilla resetrunk och bär mig av till Sveriges huvudstad, Stockholm. Precis som cirka 40 000 andra människor kommer jag att vara på plats och bevittna den svenska triumfen mot VM i Tyskland kommande år. Matchen spelas som vanligt på nationalarenan Råsunda Stadion i Solna och Island är våra motståndare. Eller är det så att det är Tjeckien?
Klockan 12.00 avgår bussen från Karlstad och väl framme i Solna väntar ett kortare seminarium och middag. Klockan 18.00 är det fritt fram till matchstarten som är satt till 19.30. Bör vara hemma i Kil igen klockan 03.00 cirka. Lång dag, återigen en hemmalandskamp att bevittna på plats. De senaste fem åren har jag endast missat två hemmamatcher för A-landslaget herrar, inte heller denna mot Island.
Det största problemet blir att ta sig upp på torsdag morgon, klockan 07.45 går bilen från Kil till Molkom. Bara det inte blir en seg dag - för det orkar jag inte med. Då lånar jag Calles eller Emmas säng och slaggar istället. Well well, det är ett senare problem - en sak i taget - VI SKA TILL VM!

Är du inte på Råsunda kan du se matchen på TV3, start klockan 19.30 var det alltså.

Tjeckien spelar borta mot Finland och måste vinna den matchen med så pass mycket att den svenska förlusten mot Island sammanlagt betyder tio måls differens. Som exempel så slutar VM-kval matcherna på onsdag på följande sätt, Sverige-Island 0-4 och Finland-Tjeckien 0-6, totalt tio måls differens.
För det första är det inte troligt att Sverige överhuvudtaget förlorar mot Island och för det andra vinner inte Tjeckien med så stora siffror mot ett Finland med Sami Hyypiä (Liverpool FC) i försvaret. Sverige är i praktiken redan klara för Tyskland nästa år. Vi ska bara knyta ihop säcken ytterligare...

Alla verkar vara klara för spel mot Island (jag räknar med att Tobias Linderoth blir frisk), därför får du här den svenska startelvan, min startelva:

* Målvakt (1 spelare): Andreas Isaksson

* Försvarare (3 spelare): Teddy Lucic, Olof Mellberg, Erik Edman

* Mittfältare (5 spelare): Christian Wilhelmsson (höger), Tobias Linderoth (ballans def), Anders Svensson(innermittf. off), Kim Källström (ballans off), Fredrik Ljungberg (vänster men fri att springa vart som helst)

* Anfallare (2 spelare): Henrik Larsson (K), Zlatan Ibrahimovic

25847-17
Henrik Larsson kommer få jubla på onsdag, var så säker! Inte bara för VM-biljetten, utan även för sitt gjorda mål.

Vad händer med Molkom on tour

"Molkom on tour" ligger på latsidan. Det skrivs inte mycket och det som skrivs är bara en massa påhopp på en stackars oskyldig mellanmedelålders grabb.
Mycket festande har jag hört talas om, kanske är det därför det skrivs så lite. Grabbarna minns inget efter sina hejdundrande helgfyllerier.

Hört talas om sängar som hoppats sönder, tamponger tvättade med kartong och allt i tvättmaskinen, snudd på slagsmål med "skinnhead"-dörrvakt och en hel del andra bus...
Skärpning nu "Molkom on tour" - börja kröka mer och skriv mindre, eller var det börja skriv mer och kröka mindre!? Ja ja, tolka det som Du själv önskar...

Umeå IK säkrar SM-guldet i Karlstad

Umeå IK kan återigen titulera sig svenska mästarinnor, trots att det återstår två omgångar och det i praktiken inte är riktigt klart ännu. För att vara på den säkra sidan krävs det minst oavgjort borta mot QBIK i Karlstad på lördag, något som Umeå med säkerhet kommer klara av.

Umeå IK har gjort hela 35 mål på de sex senaste matcherna och då räknar vi in storvinsten i lördags hemma mot Djurgården/Älvsjö, hela 7-0 slutade den matchen. Något som QBIK inte kommer kunna hålla emot, inte nu när Umeå spelar för guldet.
Malin Moström (bilden nedan) kommer i praktiken att få höja pokalen redan i Karlstad, även om förbundet troligen väntar med prisutdelningen till sista omgången. Då Umeå spelar hemma mot Malmö FF.

QBIK-Umeå IK spelas lördagen den 15 oktober klockan 16.00 på Tingvalla IP i Karlstad.


25847-22
    MALIN MOSTRÖM, UMEÅ IK

Fan, missade reprisen också

Var i Örebro i går för att göra mitt halvårsbesök på IKEA och Marieberg köpcenter.
- Det är viktigt att vi är hemma klockan 19.00 igen för då börjar uppladdningen inför VM-kvalet, sa jag innan resan.
- Nu överdriver du väl, det är väl inte så viktigt, får jag till svar.

Kvinnor förstår sig inte på vikten av en VM-kval match i fotboll, speciellt inte om de bara intresse för häxerier som tarotkort och liknande. Hur som helst fick jag som jag ville (denna gång i alla fall). Visserligen fick jag genomlida nästan alla affärer på Mariebergs köpcenter och två varv på IKEA, det kunde ju hänt att vi missat något efter vägen.

Hur som helst. Efter Mellbergs fiasko-hands tänkte jag göra ett allvarligt försök till att hålla mig vaken till reprisen av 24 (missade förra veckan). Jag hade förberett mig med ett par inspelade TV-program i form av "Folktoppen" och "Popcorn" för att hålla mig igång fram till reprisstarten klockan 02.15. Dessutom visade de Montreal-Toronto på canal plus. Jag skulle ha så jag klarade mig tyckte jag. Det gjorde jag också, men glömde bort 24. Troligen var jag för trött av Örebrobesöket och fiasko matchen i Zagreb. Klockan slog 02.00 och jag gick till sängs helt ovetande om att snart började det program jag suttit uppe för att se. Och videon hade jag inte heller ställt in, mitt klockhövve.
Jag missade reprisen av 24, nu känns det mindre bra faktiskt. Avsnitt tre går ikväll och jag missade tvåan, hur ska jag göra nu då? Jag får gå på jakt, någon måste ja ha spelat in andra avsnittet av 24.

Mellberg, Mellberg, Mellberg...

25847-23 
Olof Mellberg, återigen syndabock! Kan kosta Sverige VM-biljett...

Mellberg, Mellberg, Mellberg... skanderade den kroatiska publiken efter matchen i Zagreb på lördagkvällen. Upprinnelsen såg vi alla. Olof Mellberg slog bort bollen med handen i eget straffområde och GAV Kroatien straff, 1-0 (slutresultat) och säkrad VM plats.
Aston Villas försvarsspelare Mellberg har gjort det igen - återigen är han en syndabock. Senast i kvartsfinaldramat mot Holland under förra sommarens EM-slutspel, då han missade den avgörande straffen. Den gången tyckte jag synd om Olof Mellberg, ingen ville lägga straffen och som lagkapten tog han sitt ansvar och missade. Då var det synd om Olof Mellberg.
Men efter idag är det INTE synd om Hova-sonen (via Degerfors IF). Han orskade straffen som kan göra så Sverige missar VM i Tyskland nästa sommar och till råga på allt, det var ju inte ens en farlig målchans för Kroatien.

25847-24 
Foto: TV3, Mellbergs hands

Idiotiskt, dumt, dåligt... ja, det finns inte ord för det Mellberg gjorde! Han borde straffas på något sätt. Byt ut Mellberg mot Henke Larsson, som lagkapten alltså.
Larsson är respekterad och aktad i det svenska laget, efter det här sjönk Mellbergs status. Ge bindeln till Henke, förklara för Mellberg på det viset att det bara är målvakten som får ta med handen i eget straffområde.
Visserligen tror jag Sverige klarar sig till VM, som bästa tvåa dock. För inte ska vi förlora mot lillebror Island på onsdag? Vi har ju förlorat förut mot putteländer hemma på Råsunda - exempel Österrike 0-1 och Lettland 0-1. Men vid seger mot Island är vi i Tyskland nästa sommar, men då Olof Mellberg - håll ner händerna och gör gärna något mål framåt istället.

Henke Larsson som ny lagkapten!

25847-17 
Henke Larsson

Juventus stoppar Zlatan mot Kroatien

25847-23SPELAR MOT KROATIEN BORTA PÅ LÖRDAG 25847-22            

På lördag den 8 oktober spelar Svenska herrlandslaget VM-kval borta mot Kroatien. Matchen sänds givetvis på TV och startar klockan 20.15 (sändingen klockan 19.30).

25847-19Det är Kalle Anka alltihop, det finns en del att fundera över?!

Den svenska landslagsledningen, med Lars Lagerbäck och Roland Andersson i spetsen, har redan stött på ett antal hinder på vägen, under uppladdningslägret i Österrikes huvudstad Wien.
Största samtalsämnet har hela tiden varit, kommer Zlatan Ibrahimovic spela mot Kroatien?
Zlatan som ådrog sig en skada på vänster knä i senaste ligamatchen för Juventus, då han blev mycket fult nedsparkad. Men Zlatans vara eller icke vara är inte Lars/Rolands enda bekymmer.

25847-20 Lars Lagerbäck har även han en del att fundera på?!

Olof Mellberg fick en lårkaka på dagens träning och i värsta fall kan det orsaka upp till två veckors vila. Mellberg kom sent in i en luftduell med Anders Svensson (tillbaka i landslaget efter sin skada) och närkampen slutade illa. Mellberg var själv orsaken till händelsen.
Imorgon får vi veta mer om hur pass illa Mellbergs lårkaka tagit, läge för Petter Hansson att ladda lite extra?

25847-21 Hur pass illa skadad är Olof Mellberg?

Även Henrik Larsson fick kliva av dagens träning, redan efter 40 minuter. I Henkes fall rör det sig om känningar i det knä som han tidigare varit skadad.
- Det troliga är att Henke fått ett uttöjt ledband i knät, sa landslagsläkaren till TV-sporten. Han fortsätter lugnande med att berätta att Henke bör vara spelklar på lördag.

25847-17 Kan Henke spela på lördag?

Men den stora frågan kvarstår, hur skadad är egentligen 400 miljoners spelaren Zlatan? Juventus har i ett pressmeddelande på sin hemsida gått ut med att klubben förbjuder Zlatan att spela mot Kroatien. Han får åka till det svenska landslagets samling imorgon, men han ska enbart rehabträna enligt Juventus träningsprogram.
Uppgifter som den svenska landslagsläkaren avslår. Han säger sig ha en överrenskommelse med Juventus klubbläkare om att Zlatan åker till landslaget som vanligt och han behandlas av den svenska läkarens program. Han tror Zlatan kan spela på lördag, men vill höja ett varnande finger. Zlatan kanske inte hinner tillfriskna ordentligt. Juventus med Capello i spetsen vill inte se Zlatan på planen mot Kroatien. Men vi som vill ha Sverige till nästa års VM i Tyskland, kräver (önskar) en frisk Zlatan!

25847-24 Kan Zlatan spela i VM-kvalet?

Sverige leder sin VM-kvalgrupp, en poäng före Kroatien. Seger eller oavgjort på lördag på bortaplan för Sverige innebär att vi kan se fram mot en fotbollsfest utan dess like i Tyskland kommande sommar.
Skulle det bli förlust kan Sverige räkna med en andra plats i gruppen, om laget slår Island kommande onsdag på Råsunda i Solna. Vid oavgjort i Kroatien och seger mot Island vinner Sverige kvalgruppen. De två bästa tvåorna i alla europeiska VM-kval grupper är klara för VM, Sverige har stora chanser att bli bästa tvåa. Annars väntar kval enligt UEFA-regler i november, det vill säga sammanlagda resultatet efter en hemma- och en bortamatch mot en annan grupptvåa.

Jag tror stenhårt på att Sverige tar MIG till fotbolls-VM i Tyskland nästa sommar, men det avgörs först mot Island på onsdag nästa vecka!
Då finns jag med på Råsundas VIP-läktare och hejar fram våra fotbollshjältar - mot Tyskland 2006!

25847-22
       MOT TYSKLAND 2006!
  Vi kommer få jubla oss hesa!

Paradise hotell suger

Såg hotellet igår och det var sämre än jag trodde det skulle vara. Peyre var precis lika snygg i TV som jag föreställt mig tidigare här på bloggen, det vill säga inte ett dug likt de bilder som finns på henne.

En gång är ingen gång sägs det, men den här gången var det en gång för mycket.
Inget mer Paradise hotell  för min del!

Skandaldåligt av FBK

25847-14
Foto: farjestadsbk.se

Var och såg hemmapremiären för Färjestad i måndags. Snacka om sömnpiller, för oss cirka 7000 som fanns i Löfbergs lila arena för att bevittna eländet.
Färjestad spelade oinspirerat och slarvade enormt mycket i passningsspelet. Dessutom var det inget tag i grabbarna. Luleå körde ju bildligt över FBK och vann helt rättvist.
Luleå är inget bra hockeylag om man som jag gillar finess och fantasi i spelet. De är mer av ett lag som kämpar och sliter fysiskt och mot oinspirerade FBK spelare vinnar lag som Luleå.

Hur kan FBK agera på detta sätt i en hemmapremiär inför 7000 som betalat de dyra biljettpriserna. Lagkapten Jönsson gjorde bort sig totalt i sista perioden genom att ta en helt onödig utvisning. Byt lagkapten om han gör på liknande sätt i nästa. Skärpning Färjestads BK!

Nästa hemmamatch jag eventuellt kommer att försöka få biljetter till är i kvartsfinalerna. Därefter är det stopp för FBK - om inte en uppryckning sker. Usch vilket fiasko! Skandal! Betala tillbaka biljettpriserna, FBK!


Britney, vad håller du på med

25847-12
Foto: google.se

Britney Spears, vad håller du på med? Har det helt slagit runt i planeten? Hon var tjejen som alla tonårstjejer ville bli och som alla killar ville leka med, men nu...
På bara något år har hon helt bytt stil, från den söta okyssta tjejen till näst intill porrstjärna. Hon har synts hyra p-rulle med Jenna Jameson, hon har gift sig och skiljt sig över en natt, hon har rökt och rökt på etc. etc. Är det verkligen det tonårstjejerna vill bli? Hon kanske var en bra förebild när hon var i början av sin karriär, men nu är det inte många som bör se upp till Britney Spears.
Nyligen fick hon sitt första barn och nästan omgående "sålde" hon bildrättigheterna för ca tolv miljoner kronor. Hur kan människan sälja sitt eget barn? Inte ens släkten får ta bilder på barnet, för det kan innebära att de säljer bilderna vidare. Snacka om att ha tilltro till sin egen släkt.

Det senaste tar nästan priset...

Hon ska samla in pengar till offren efter Katrina katastrofen, visst det är jättefint och mycket bra att de som har pengar ändå engagerar sig.
Men sättet hon ska samla in pengar på, genom att aktionera ut sin använda BH. Det innebär ju endast att det är någon sjuk jävel som kommer att "skatta sig lycklig".

Britney Spears, vad håller du på med?

25847-13

Hallonfyllningar eller hjärna?

 Ibland blir det bara för mycket eller vad säger du? Ska försöka titta på skiten ikväll, kan det verkligen vara något att se? Av att döma av bilderna på Natacha Peyre så, ja kanske.
Men det börjar bli mycket av den här varan i TV nu för tiden. Är de med i såpan för sin hjärna eller för sina hallonfyllda bröst, det kan man undra? Visst går det att titta på hallonfyllningar, men det börjar bli mättat. Men ovan är Natacha riktigt vacker, undrar hur det ser ut på TV - ska kolla det ikväll.

Falska bilreparatörer är bara för mycket

Lämnade in min bil på reparationer i förra veckan. Tre fel skulle åtgärdas, avgasröret, fläktsystemet och förarsidans lås skulle bytas. Allt lagades och igår hämtade jag ut bilen till en kostnad av 2000 kronor.
Avgassystemet med nytt rör verkar fungera, men det är också allt.
Jag kunde inte låsa bilen och fläkten i bilen fungerade inte alls. När jag sedan ringde han som lagade bilen skyller han på mig att jag inte berättat att fläktsystemet var trasigt. Det enda han bytt var rotor och fläktrem, men är det verkligen mitt fel att han inte kollar om det fungerar efter att han lagat felet?
Besvikelsen är påtaglig och jag börjar tröttna på krångel!
Imorse lämnade jag in bilen igen för att felen som kvarstod skall åtgärdas. Fläktsystemet är nu klart och ska fungera, men låset kunde inte bytas ut, utan han satte in det gamla igen för att det ska gå att låsa bilen. När ska bilen bli klar? Jag har redan betalat, men för vad - en hela Smirnoff?
Vem kan man lita på nu för tiden, är alla falska? Hur många "lik" har folk i garderoben? Jag är långt ifrån felfri själv, men nu får det vara nog med strul ett tag!

QBIKs chans står till AIK

25847-9
Foto: qbik.se

Tre matcher återstår i damallsvenskan och QBIK är i gungning. Igår förlorade Karlstadlaget hemma i Svenska cupens semifinal med hela 0-6 (0-4) mot Djurgården/Älvsjö. Helt rättvist resultat, kunde ha varit ännu större siffror.
Nu väntar derby på söndag (9/10 klockan 16.00) borta mot Mallbackens IF. En match QBIK bör vinna men oavgjort räcker. Det väntas massvandring till Strandvallen från värmlänningarna, kan vi räkna med 3000 åskådare?
Mallbackens IF-QBIK, tips: 1-2.
Lördagen efter är det stor folkfest för damfotboll på Tingvalla IP i Karlstad. Umeå IK kommer på besök och väntas kunna säkra SM-guldet. TV4 gör en satsning och kommer att direktsända matchen, som därmed blivit flyttad till lördagen den 15/10 klockan 16.00. Det blir en missräkning om det inte blir 4000 åskådare på Tingvalla IP denna lördag.
QBIK-Umeå, tips: 1-7
Avslutningsmatchen spelas borta mot Linköpings FC 22/10 klockan 15.00 och vill det sig riktigt illa måste QBIK ta full pott i matchen. Linköping har visserligen inget att spela för och det kan gynna QBIK i det långa loppet.
Linköpings FC-QBIK, tips: 1-3

Tyvärr måste QBIK även hålla ett öga på utgången för AIK, som i dag ligger ovanför strecket men endast en poäng före QBIK.
AIK avslutar damallsvenskan med spel mot Linköpings FC, Sunnanå SK och KIF Örebro. På pappret ett klart lättare program än QBIK, men troligen får AIK svårt att ta poäng i någon av matcherna och då räcker det med en poäng i någon av de återstående matcherna för QBIK.

Värmland behöver ett Karlstadlag i damallsvenskan, så håll tummarna för QBIK i slutskedet av serien!


Vad händer i Paradise imorgon

Såg trailer på morgondagens Paradise Hotel i TV4. Natacha Peyre tillsammans med David Lotfi, som fann varandra redan första kvällen i paradiset, leker i poolen och till sängs. Hur långt får TV4 egentligen sträcka sig i vad som får sändas? Svaret kommer imorgon klockan 22.35.


Chelsea lekte sönder Liverpool

Liverpool logoChelsea logo

Petr Cech får det hett om öronen, skrev jag igår. Oj oj oj, så fel det kan bli ibland. Däremot fick Reina i Liverpools mål det riktigt hett under långa stunder i matchen.
Chelsea lekte sönder Liverpool, som inkasserade sin första förlust i årets ligaspel. 1-4 (1-2) är mycket talande siffror, dessutom på ett utsålt (som alltid) Anfield Road.
Det blev tyvärr en helt annan matchbild än den vi fick se i veckans Champions League match, Chelsea var betydligt bättre än Liverpool denna kväll.
Frank Lampard inledde målskyttet efter 27 minuters spel för Chelsea. Steven Gerrard gav Liverpool hopp i matchens 36e minut, genom sin kvittering. Men sen blev det bara Chelsea för hela slanten, 1-2 innan paus genom Damion Duff (43), Joe Cole ökade till 1-3 efter 63 minuter och Geremi avslutade förnedringen genom sitt 1-4 mål i den 82a minuten.
Som Liverpool Fan är det bara att bryta ihop och komma igen! Frågan är om Chelsea redan nu har avgjort Premier League 2005/06?

Petr Cech får det hett om öronen

25847-6 INFÖR

Liverpools lagkapten Steven Gerrard utlovar full kamp imorgondagens ligamatch på Anfield Road mot Chelsea. Troligen är både Morrientes och Sissoko tillbaka efter skador och Chelseas målvakt Petr Cech kommer få det hett om öronen.
Värmen stiger i Liverpool inför det heta ligamötet, lagen möttes ju tidigare i veckan iChampions League och spelade då 0-0. Med lite mer kyla framför målet hade Liverpool som förde det mesta i matchen avgjort.
Ventilationen är på högvarv, Liverpool är laddat, Chelsea är skrämda - publiken på Anfield Road kommer att lyfta sitt lag ännu mer denna gång och segern skrivs till 3-1 för Liverpool?
Reina i Liverpools mål kommer få en behaglig resa imorgon, Petr Cech däremot kommer att få bekänna färg. Upp till bevis för i många ögon sett världens bästa målvakt Petr Cech.


Paradise Hotel

Natacha är inte lika snygg i TV som på bild. Hon kan gott hålla sig till stillbilderna.