Göra om

Inget har hänt ännu i det som komma skall.

Nu till något helt annat.

Jag går i planeringsstadiet här hemma.
Det jag vill få gjort är en renovering av väggar och tak i min bostadslya.
Färgerna leker jag med i tankarna just nu och det blir bara snyggare och snyggare.
Dessutom skulle jag vilja byta ut min möbler - en del av dem i alla fall.
Om inte annat så det passar till den nya färgen.
Tapeter är inte att tänka på, jag vill måla.

Lillan har fått för sig att hon älskar rosa, detta trots att jag varierar färger på hennes kläder.
Nej, rosa är hennes grej.
Hon kanske skulle vilja ha just rosa i sitt sovrum.
Inte knallrosa då självklart - utan någon lättare, snyggare färg.
Där inne har jag massor av idéer som jag skulle vilja förverkliga.
Kuddar, skynken med mera...
Hon älskar naturligtvis Nalle Puh.
Jag har sett bårdar med Nalle Puh och gänget på, synd bara att de var gula.
Gult passar knappast med rosa.
Får lösa det på annat vis.
Förslag någon?

Köket är enda rummet jag inte riktigt fått någon idé kring.
Mitt kök är inte det finaste kök som finns, men en uppiggande färg och nytt kakel eller liknande skulle göra det rummet mer trevligt och kanske rent av mysigt.

Hallarna - där leker jag med färgerna lite i huvudet.
Övre hallen vill jag dock ska smälta in bra med vardagsrummet, köket, och kontoret.
Olika grå nyanser kanske.
Det skulle kunna bli skitsnyggt det.
Kanske... får nog leka lite mer med den tanken.

Mitt sovrum?
Jag vet inte, något mysigt i färgnyansen som gör att jag tycker det är behagligt och enkelt att somna om kvällarna.
Tankarna går även här i något grått.

Det låter jäkligt trist - men kolla in bilder med grånyansade rum, det är skitsnyggt.
Och det ska ju självklart inte bara vara grått - blandningen med vitt avgör styrkan på den grå färgen.

Det som saknas just nu är sista gnistan för att motivationen ska vara på topp för att sätta igång projektet, för när det väl är igång så finns där ingen återvändo.
Pengar såklart, fast man kan ju ta rummen pö om pö.
Ser den här lägenheten om ett halvår som någon helt annan - bland annat med betydligt mindre saker i alla fall.
Förhoppningsvis andra färger och till viss del också möblerna.

Har jag inte nog med projekt på gång så kan jag väl skaffa mig ett ytterligare - det är inte svårt att göra det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej !! Kul med dina tankar om din lägenhet,och om dina planer på att fixa och greja.Det är ju så man måste börja med att tänka tanken på att fixa till.Man kan planera och tänka och fundera på färger och hur man vill ha.Skulle vilja säja att det är rätt ände att börja i.Det finns ju hur mycket inredningstidningar som helst att ha till hjälp med att låta fantasin flöda.Sedan är det bara att hitta sin egen stil.Förstår att din dotter vill ha rosa det finns så många nyanser och toner som man kan kombinera ihop.

Ha det så bra !! KRAMIZZZZAR från mej.

2007-11-15 @ 14:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback